torsdag 5 mars 2009

Sova hela natten

Jag idag var det en mamma som berättade om "sova hela natten" kuren på öf.
Här kan ni läsa mer om den om ni vill: AnnaWahlgran
Vet inte riktigt vad jag tycker om den, Anna är ju en person som han tyckas vara väldigt hård och jag vet inte om jag håller med henne på alla punkter. Men däremot tror jag det är väldigt viktigt att ha rutiner för både barnets och sin egen skull. Tror att både barnet och jag själv som förälder blir mycket tryggare då. Men sen är ju det här något som man själv måste få bestämma Men man kan ju plocka av det som man själv tycker är bra.
Vi kommer inte börja med det här än iaf, dels för att Oliver inte är 4 månader än (kuren är rekommenderat från 4 månaders ålder) och sen har Oliver börjat sova bra på nätterna igen. Vi hade ju som sagt en period då han vaknade varje/varannan timme på natten. Får se hur det blir framöver och hur våra nätter ser ut då. Som det är nu så störs jag inte av att han vaknar 1-2ggr/natt för att äta han sover ju trotts allt från ca 21.00 på kvällen till 08.00 på morgonen.

Sen hade jag väldigt gärna åkt till öf i Sävja idag, såg att det var många mammor som man känner som skulle dit idag. Men det blir fler tillfällen. Kände att jag ville höra om den här metoden om det är så att vi får det jobbigt igen. Kan ju vara skönt att ha den metoden lite i bakhuvudet;). Även fast jag kommer att göra om den litegran, får bli våran metod;). Å så länge man har satt sina gränser och bestämmelser innan så spelar det nog inte så stor roll vad det är.

3 kommentarer:

  1. Åh jag skulel cokså vilja åka till öf på sävja, emn jag håller på planerar dopet, ligger efter i planeringen.. men vi får ta o träffas nu snart allihopa :) de vore skoj.. kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker än så länge det är rätt skönt att vakna en gång på natten. Just för att det är skönt att höra att han är där. Men visst skulle det vara skönt att sova hela natten med.
    Visst kan du kika över och titta på bilderna ngn dag om du vill :) Jag ska få resterande oredigerade bilder i helgen. Har bara fått 7 bilder än så länge.
    Fredrik är fortfarande sjuk men han var på jobbet idag iaf så lite bättre måste det vara.
    Promenad imorn tycker jag låter bra :) 11 vid vc som vanligt?

    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag förstår :) Hoppas ni kan följa med nästa gång iaf! Kramis

    SvaraRadera