onsdag 25 mars 2009

Lite bättre

Igår var vi hem till mamma/mormor i ekeby en sväng. Yoshi fick självklart också följa med så att han fick leka med Kita lite;). Oliver fick en jättefin blåbärsmössa av mormor, så fin. Blir perfekt att ha nu till våren:).

Vi kom hem vid 18.30 igår och då sov plutten så jag lät honom forsätta sova. Ja klädde självklart av honom lite först. Men när klockan blev 20.00 så tyckte jag det var dags för honom att komma till sängen ist. Så då böt vi till pyjamas ist, han vaknade knappt så han måste ha varit riktigt trött. Sen fick han lite mat sen var det sängen som gällde. Han sov då till 23.00 så lite bättre var det ju. Då fick han lite mat så somnade han fint om. Han vaknade väl sammanlagt fem ggr inatt, då räknar jag från att han sov i babyskyddet.
Jag var ju helt övertygad om att han skulle vakna jättetidigt eftersom han somnade så tidigt, men han måste ha varit jättetrött för han sov till sju imorse;). Så idag känner jag mig ganska utvilad:).
Pratade med mamma igår om att han sover så dåligt å hon trodde att det var att han inte fick i sig tillräckligt. Å det kan nog stämma ganska bra för han äter ganska ofta om dagarna. Så nu ska vi försöka börja med flaska, provade en gång igår men det gick inge vidare.

Någon som har nåt bra tips när man ska börja med flaska?

Idag är det ungmammagrupp igen. Det ska komma dit en sjukgymnast å visa hur man ska bära. Det kan behövas för den här lilla klumpen börjar bli tung nu, haha.

Nej nu ska jag äta lite frulle.

2 kommentarer:

  1. va skönt att han börjar sova lite bättre :) det är bara bra med oss och hoppas att det är bra med er med. lite tråkigt är det att vi inte kan vara med på mamam gruppen.. men men.. ha det så bra kram kram

    SvaraRadera
  2. Det finns ett bra märke på flaska som heter Tomee Tippie (tror det stavas så)som liknar brösten, det miskar risken för att han ska tycka flaskan är bättren än brösten. Många i min mammagrupp som använder den :)

    har ofta svårt att kommentera i din blogg, det bara misslyckas...

    SvaraRadera