måndag 12 april 2010

Hinner inte

har inte haft så mycket tid för bloggen under helgen trotts att jag har varit ledig.
Men den har varit riktigt bra trotts det tråkiga vädret.

I lördags blev det först grillning i skogen med bror min, han hade ju lovat Amanda (Olivers kusin och hans dotter). Så självklart fick jag och Oliver också följa med:). Oliver tyckte det var en riktig hit och han satt nöjd och åt inte en korv utan två, sötnosen där. Sen var det dags att åka hem och packa iordning för att åka till Gimo för lite bad. Tyvärr så hann Oliver inte sova så länge vilket resulterade i en väldigt trött liten kille. Men vi badade i äver 1h iaf. Så blev det ju självklart lite fick på det:). Dessvärre blev det inte något bra avslut vid simhallen då Oliver sprang in i ett räcke och dunsade ner i golvet:(. Som tur var hann jag fram så han inte slog i huvudet i golvet. Usch kunde ha gått riktigt illa då, det är ju så hårt golv där. Så då var det bara att gå och byta om och åka hem. Oliver som var helt utmattad somnade som en stock i bilen. Kan ju säga att det kändes som en liten utmaning när man hade hand om två små:). Som tur var ju mamma med också, annars hade jag nog aldrig klart av det haha. Blir spännande å se hur det går den dagen man själv har två;).
Söndagen var ganska lugn. Vi åkte med Anna, Emil och mamma och kikade på fotboll på eftermiddagen. Anna spelade ju. Men s*tan så kallt det var. Fick höra sen att det hade blivit sol hemma när vi åkte, men i Östhammar sken solen med sin frånvaro kan jag säga. Burr säger jag bara. Hade gärna gjort Oliver sällskap i vagnen då han låg inlindad i två filtar och bara ansiktet syntes:).
Idag har jag jobbat. När jag kom hem så åt vi mat på en gång sen gick vi ut allihopa och fixade lite på tomten. Så skönt nu när nästan all snö är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar