måndag 6 april 2009

Vägning

Idag var det dags för 4,5 månaders kollen. Blev en promenad med Anna & Alexander innan så att han skulle vara utvilad när vi väl kom dit.
Allt såg jättebra ut. Sköterskan tyckte han var så duktig så. Kramreflexen var borta, precis som den ska vara nu. Huvudet får han också med när han sätter sig upp, det har han fått under en väldigt lång tid nu faktiskt. Det är en stark å stadig liten grabb det här;). Det ville han så klart vissa för sköterskan också så han ställde sig nästan helt själv från sittande när hon höll i hans händer, busungen där.
Nu väger han 6500 g och är 63 cm lång. Han följer sina kurvor jättefint.
På vägen hem stannade vi å prata lite med Mia, Malin & Jennifer när dom var ute å dona lite på tomten. Fick även träffa lillskruttan Meja, sötnosen. Märks verkligen att det är vår nu, alla är ute å vårstädar i trädgårdarna. Så jag begav mig av hemåt å började plocka lite jag med. Har fortfarande lite kvar, men det artar sig.
Sen så ringde Cillan å ville ta en liten promenad å det är ju alltid mysigt när det är sånt här väder. Vi gick sen upp till dom å fikade lite och träffade farmor så klart.

Imorgon är det dags att åka med sopor. Snälla Kubben ska hjälpa oss. Vi har ju ingen dragkrok på våran bil så han ska vara så snäll att köra. Sen har han även lånat ett släp till oss. Ibland har man bra tur alltså:).
Nu ska jag försöka natta Oliver. Han har ju velat vara uppe längre dom senaste dagarna så vi får se hur det här går.

3 kommentarer:

  1. Så skönt att han följer krvorna :) hihi..Har han börjat smaka purer och så?

    Åh härligt med att fixa till trädgården.. :) önska jag hade en trädgård som man kunde fixa o dona lite i.. kram

    SvaraRadera
  2. Ja de händer så mkt o går ju så fort allting! Man hinner inte med i svängarna ;) Ska ni göra nå trevligt i påsk då? Kram

    SvaraRadera
  3. Ja precis. Jag är jätte glad jag med att jag har ett jobba som jag kan gå tillbaka med. Men känner som dig med. Tråkigt att man inte kan vara hemma med Alexander så länge de går. Men har man inget val så går de ju inte. Men om stefan blir av med jobbet så får ju han självklart vara med alexander hemma. Men de känns ju trist om han skulle bli av med jobbet eftersom det är han som känna in mest av oss två :)

    Kram och Glad påsk på er med!

    SvaraRadera