måndag 20 april 2009

Måndag

Idag skulle jag få sovmorgon. Henke var precis på väg att ta Oliver men så somnade han om. Då sa Henke att han skulle ta en snabb dusch innan så kunde han ta honom sen när han vaknar. Gissa vem som vaknade typ precis när Henke hoppar in i duschen:/. Å pigg var han också, den lilla busungen. Så det var bara att snällt kliva upp. Aja har man tur så kanske man får sovmorgon någon annan dag. Henke är ju ändå ledig i 2v nu;). Kan nog iof sig glömma det den här veckan för Henke ska tydligen lana på kvällar och nätter. Aja bättre det än hela dagar.

Idag har jag träffat Ylva å fått schemat till i sommar, ser riktigt bra ut tycker jag.
Börjar dock få lite ångest över att vara ifrån Oliver. Men på en gång vet jag att det kommer att vara jättenyttigt för Henke att vara hemma med honom. Tar det lite som prov ifall Henke skulle bli av med jobbet, för då ska jag ändå gå tillbaka till jobbet så får Henke vara hemma med Oliver. Å det kommer nog att gå jättebra.

Efter det gick vi direkt på vägningen(ville kolla så han inte gått ner i vikt nu när han har varit sjuk). Det hade han inte men han hade inte gått upp riktigt så mycket som han skulle heller. Men sköterskan sa att det var vanligt å att dom återhämtar det ganska snabbt, så det var ju skönt. Vi kunde även komma ner om två veckor igen om jag kände mig orolig.

Efter det blev det en promenad med Anna & Alexander, alltid lika trevligt.

Imorgon ska vi bege oss till Gränby. Alexandra ska också med, skönt för jag ska fixa linser å ska göra synkontroll så då får hon ta Oliver.

Nu tror jag att jag ska göra lite te, mums.

1 kommentar:

  1. Oj vilket lyx jobb, ledig i 2 hela veckor. va jobbar henke med?? :)

    Brukar alltid bli att barnen vaknar när man vill sova vidare.. hihi.. men hoppas du får sovmorgon i morrn i stället..
    kram

    SvaraRadera