onsdag 8 april 2009

Så myckter att göra och så lite tid

Känner verkligen att jag har tusen saker som ska göras inför helgen nu.
Ska ju ha fullt hus här både på fredag och på lördag. Vi har nämligen slagit ihop påskfirandet med Olivers namngivning. Så ni kan ju gissa om det är mycket som ska göras. Det ska städas och fixas med mat och fikabröd. Sen blir det ju inte bättre av att Henke har legat sjuk sen i lördags:/. Men det är bara att hoppas på att han blir bättre tills i helgen.

Blev inte att vi åkte med sopor igår så vi fixade det idag istället. Det blev två stora lass. Helt otroligt vad mycket skit det blir bara på ett år:/. Ändå har vi saker kvar som ska slängas, får se om vi fixar det imorgon. Ikväll ska vi iaf göra köttbullar, mums. Tycker det är SÅ mycket godare med hemmagjorda än med köptas. Faktum är att vi inte köper färdiga alls, har nog inte gjort det på två år tror jag.

Eftersom det inte var så fint väder igår så hann jag pyssla lite här inne. Tvättade en massa sen strök jag och hängde upp nya gardiner i sovrummet. Bytte även sängkläder i våran och Olivers säng så nu känns det riktigt fräscht där inne:). Var även ute å fixade lite ute, så nu är det inte så mycket kvar. Men det tar ju lite tid nu när man har barn, man kan ju inte hålla på hela dagar som man kunde innan. Men det är ganska skönt att få lite pauser då man får busa med plutten;)

Fick även Oliver att ta flaska igår kväll. Det var inte ens något gnäll om det utan han tog den på en gång och började äta. Snacka om att jag blev paff. Han fick iaf i sig 100ml ersättning. Sen somnade han strax före 21.00 och sov till 02.30 vilket är ett stort framsteg för våran del just nu. Så nu håller jag tummarna att det ska gå lika bra ikväll så man får sova mer än två timmar i sträck. Man börjar ju känna sig lite smått sliten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar