söndag 5 april 2009

Söndagsmorgon

Det är ju idag man ska ha sovmorgon. Tyvärr så tycker min lilla plutt inte det. Halv sju var han klarvaken, så då var det bara att kliva upp. Ville inte att han skulle väcka Henke eftersom han är sjuk och behöver sova. Hoppas att han kommer att må bättre när han vaknar om han får sova ut ordentligt.

Gårdagen var en riktigt härlig dag.
Den började som vanligt på lördagar med babysim. Oliver var dessvärre lite trött när vi badade. Fick ju väcka honom när det var dags att klä av honom. Så efter 20 minuters bad blev han lite gnällig och då tyckte han det var dags att kliva upp. Väl uppe hos pappa blev han nöjd och glad igen. Tokungen där:).
Efter badet blev det att åka och kolla på lillesyster när hon spela fotboll. Kan säga att det kliade i benen när man stod där på sidan å kollade på. Får se om man kommer igång med träningen snart. Är ju dock lite orolig för mjölkstockning eftersom dom tränar sent på kvällarna och då är det fortfarande ganska kallt. Blir nog att fortsätta med barnvagnspromenader ett tag till;).
Väl hemma blev det lite lunch, sen gick vi ut igen. Träffade Anna & Alexander för en promenad. Gäller ju att passa på att vara ute när det var så fint väder. Kände faktiskt på kvällen att man hade fått lite färg i ansiktet:) Sitter just nu och hoppas på att det ska spricka upp å bli lika fint väder idag. Iof sig skulle det vara bra för våran del om det inte blev så för vi har ju massor att göra här inne. Man blir ju inte direkt sugen på att dona inne när det är fint väder ute, haha.
Måste ta en promenad till affären iaf. Jag bakade morotskaka igår och glömde att köpa florsocker som man ska ha till glasyren. Så just nu är kakan halvfärdig. Men jag orkade inte åka å handla igår så det får vi fixa idag istället.

Nu sitter Oliver i mitt knä å det vibrerar verkligen i knät, haha. Så med andra ord är det dags för ett blöjbyte;).

4 kommentarer:

  1. Här blev det också tidig morgon efter en jäkla skitnatt *suck* Snacka om att man är trött nu.
    Tyckte faktiskt att du hade fått färg i ansiktet igår. Tänkte att du nog är en sådan som lätt blir brun :) Till skillnad från mig, haha. Jag kan vara ute hela sommaren och ändå vara lika blek som på vintern. Hjälper ju inte att man är den som oftast är blekast av alla på vintern med.
    Sugen på en promenad idag? Jag såg att det hade regnat men jag ska ändå ut tänkte jag. Solen verkar vilja fram där bakom någonstans :)

    kramar

    SvaraRadera
  2. 11 vid vc blir jättebra :) ses då!

    SvaraRadera
  3. Verkligen vilken härlig dag vi hade igår :) såå härligt, jag hadehoppats på att de skulle bli så idag med, men än så länge är det inte det.. Vill ha sol :)

    De spelar redan i en serie :) men almunge mötte en annan division, dem var mkt bättre ovkså.. tur att de bara var träningsmtach :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Tack. Hoppas verkligen att det löser sig med allt snart. M frågar ju efter sin pappa hela tiden och hon märker ju också att det inte är bra :/

    Kram

    SvaraRadera