söndag 31 januari 2010

Söndag

idag är det en lugn hemmadag för mig och Oliver. Hade tänkt att åka ut till mamma en sväng men Olivee är fortfarande jätteförkyld, sen så var jag inte så sugen på att köra i det här vädret.
H åkte ut tidigt imorse, han skulle hjälpa till att klyva ved. När jag pratade med honom för en stund sen så sa han att dom inte hade plogat. Märks att det är söndag. Skönt att man inte jobbar så man bara kan vara hemma å mysa ist;).

Imorgon kommer det att bli den första vab dagen för oss. H ska vara hemma med Oliver eftersom han fortfarande inte är riktigt frisk. Sen får vi se hur det blir på tisdag. Onsdag och torsdag är ju jag ledig så då blir han hemma med mig.
Vi har sagt det att H förmodligen kommer att få vara den som vabbar nu ibörjan. Han förlorar inte lika mycket som jag eftersom han jobbar på Sandvik. Så får vi se sen när han går tillbaka på heltid igen. Då har han ju ist många timmar han ska jobba igen, usch längtar verkligen INTE tills dess:/.

Nej nu ska jag byta på mini, sen är det dags för att sussa en stund. För Olivers del alltså;).

2 kommentarer:

  1. Åh nej, inte Oliver också! Verkar som om Astrid och Oliver har fått samama "börja på dagis förkylning", stackars våra små :(

    A ska vabba i morgon (om man nu kan vabba från sitt eget företag) men jag måste plugga o Astrid får vara hemma o krya på sig.

    Hoppas ni får en skönt dag i hemmet! Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Första av många är det nog. Jag räknar med att det blir vab ngn dag nästa vecka. Än så länge har Alexander klarat sig med att vara pyttelite snorig bara. Inget han är hemma för.

    Skönt med en myssöndag! :)

    SvaraRadera