söndag 21 mars 2010

Helgen

Gårdagen var verkligen en toppendag:). Först åkte jag med, Anna, Malin och hennes mamma på bytardagarna. Blev en del fynd.
Dels en trehjuling till Oliver. Ni kanske kan gissa att den var uppskattad när man kom hem;).
Sen blev det även en cykelhjälm.
Lita kläder, bla 2 överdragsbyxor. Bra för då kan man ha ett par ligga kvar på dagis.
En play and learn bil.
Två par tofflar. Måste ha det så Oliver kan ha det inne istället för att springa runt i stövlarna. Sen såg jag även att jag fick det dyraste paret gratis då lappen satt kvar på dom:). Tyckte ju att det blev alldeles för billigt. Ena var kavat tofflor och dom var lite större så man hoppas ju på att han kan ha dom i sommar ist, det skulle verkligen vara perfekt. Dom såg verkligen nya ut.
Allt detta för 305:-

Sen var vi även på secondhand och där hittade jag det jag egentligen var ute efter nämligen stövlar. Hittade både fodrade och vanliga, perfekt att ha på dagis. Ska köpa hem ett par vanliga också. Fick även två jättefina linnen för 5:- styck.
Så efter gårdagens shopping så är både jag, Oliver och framför allt min plånbok glada:).

När vi senare hade ätit lunch här hemma jag Oliver och Eva så drog vi ner till Alunda för att kika på när lillasyster spelade fotboll. Man var ju bara tvungen att vara ute lite i det härliga vädrat:).
När vi kände att vi var nöjda så åkte vi hem till mamma och började laga maten, så den var färdig då hon kom hem.
Efter det var det även dags för oss att bege oss hemåt. Trodde att Oliver skulle somna ganska snart eftersom det har varit en ganska händelserik dag, men icke. Han var ist mycket piggare än oss andra och drog runt som en liten galning i flera timmar. När jag väl fick honom att somna så somnade jag självklart med honom också;).

Och våran söndag då? Jo den ska vi tillbringa med underbara vänner med barn:). Så nu får jag nog ta och väcka mini om vi ska hinna få i oss lite frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar