tisdag 1 februari 2011

Nedräkningen kan börja

är verkligen på toppenhumör just nu. Fick nämligen hem mitt beslut om havandeskapspenning idag och där står det att jag är beviljad full havandeskapspenning från och med 1/3 :). Är verkligen helt galet glad. Trodde väl egentligen aldrig att det skulle vara några problem, men det känns ändå så skönt att ha det på papper. Sen att jag också slapp ringa och tjata på dom på försäkringskassan. Kul att även dom kan göra en imponerad ibland;).
Så nu känner jag verkligen att jag kan bita ihop den här sista månaden för sen kommer jag få gå hem. Och förhoppningsvis ha lite mer ork för familjen och vänner. Har verkligen tok ångest över att jag inte har ork för något längre. Och stackars Oliver som just nu har världens tråkigaste mamma:/. Men som sagt så är det inte så lång tid kvar att jobba nu, jippi:)

3 kommentarer:

  1. Åh va kul. De låter jätte roligt det.. :D ja precis. nu har ju de beviljat och påskrivet på papper ju :) måste kännas bra det. kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du fick beviljat och att det är klart!! Ska oxå skicka in papper om det så fort jag kan. Ska först försöka få igenom en sjukskrivning vilket känns lite tungt just nu.
    Förstår att du känner dig som en tråkig mamma, det gör jag oxå just nu. Men förhoppningsvis så blir det bättre snart!!
    ha de bra . kram

    SvaraRadera
  3. Här är en tråkig mamma till! Försöker att leka med honom så mycket jag orkar men ibland kör min lille grabb med mig så mycket så då placerar jag mig i soffan till slut i ren demonstration :) Han accepterar dock väldigt ofta att jag inte orkar. Tur att han får vara på dagis när jag jobbar iaf!
    Skönt att ha beslutet på papper :) Längtar efter att kunna få beslut om fp så att jag slipper fundera på det men just nu ligger mina papper hos vår ekonomiansvarige. Borde få det senast med nästa lönespecifikation iaf...

    SvaraRadera