måndag 14 februari 2011

Måndag

natten har väl inte varit den bästa. Oliver har kräkts flera gånger och nu håller jag på att tvätta för fulla muggar. När vi vaknade idag så var det riktigt kallt inne, upptäckte då att det nästan var -24 grader ute, burr. Så det var bara att gå ner och börja elda.
Med andra ord blir det en inne dag för våran del idag.

Men tar väl måndagslistan nu iaf. Alltid bra att tänka på det som är positivt;).
Idag känner jag mig glad för att...
  • jag klarade av att jobba helgen och att jag är ledig i två dagar nu.
  • det är bara lite över 10v kvar innan beräknad bf.
  • jag har bara 8 arbetspass kvar innan ledigheten.
  • fick reda på att jag får ha Oliver på förskolan mer än 15h/v när jag är hemma på havandeskapspenning. Känns perfekt då jag hinner få ordning här hemma innan pyret kommer. Kommer då även ha tid för att vila upp mig lite också.
  • solen skiner så härligt ute idag.
  • det är Alla hjärtans dag idag. Det ska vi fira med en god middag här hemma. Får se om jag hinner baka något också.
  • Oliver har myst med farmor hela förmiddagen medan jag har försökt röjt undan lite här hemma.
  • trotts att Oliver förmodligen är magsjuk så är han ganska pigg. hoppas det bara är en lindrig variant.
Gör som jag och skriv Jennyns måndagslista du med.

1 kommentar:

  1. oj va fort de går, snart så har både du och Anna bebis igen =) så mysigt! man blir sugen på en till själv. :D va skönt att du bara har 8 arbets pass kvar, kan va skönt så kan du vila dig ordentligt sen. kram

    SvaraRadera