tisdag 2 juni 2009

Så duktig så;)

Idag har jag gjort en JÄTTE paj. Den ska vi ha till middag, sen ska vi frysa ner resten. Perfekt att kunna ta upp till lunch sen:). Har även gjort lite barnmat, så nu har jag fryst ner 5 portioner och så har jag 1 i kylskåpet. (Gjorde köttfärsås med potatis och majs). Oliver fick även det till lunch idag och han verkade tycka det var jättegott:). Får se om jag ska göra lite mer imorgon. Men då får det bli något med kyckling;). Man vill ju ha lite olika, så man kan variera lite.

Henke är på Åland idag. Jag hade ju växlat till mig euro av lillasyster, så han fick med sig dom för att köpa studentpresenter mm.

Ikväll blir det träning, usch har inte alls någon lust. Men på engång så vet jag att jag kommer tycka det är riktigt skönt när jag väl kommer dit. Måste ändå ut till mamma å lämna räkorna som hon ska ha till smörgåstårtorna på fredag, mums;).

Har ju länge funderat på att man ska börja skriva matlista, vecka för vecka liksom. Skulle vara så skönt att slippa stå i valet och kvalet jämt. Sen är min fantasi inte den bästa just nu, så det blir ofta samma hela tiden. Så tråkigt ju:/.
Sen är det ju en fördel så man vet vad man ska handla hem. Usch, jag hatar verkligen att gå i affären. Blir även väldigt dyrt när man ska handla varje dag istället för att storhandla.

2 kommentarer:

  1. matveckor att skriva lista låter bra, de är jag jätte dålig på.. kan komma på middagen bara dagen innan eller till och med 5 timmar innan. skönt att du ska träna lite :) Härligt!
    Åh va duktig du är som gör egen barnmat, jag har bara gjort de några gånger.. men de har funkat för alex med.. kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är :) Både paj och barnmat.
    Matlistor är verkligen kanonbra :) Jag hoppas vi ska få våra att fungera länge nu. Två veckor hittills känns bra :)
    Hoppas träningen gick bra!

    SvaraRadera