torsdag 14 juli 2011

Jo det kallas trots

blir helt GALEN på den här så kallade trots ålder. Oliver är mer eller mindre helt galen hela dagarna. Han vägrar lyssna och det bara lyser sattyg i hans små ögon. Inte blir det bättre av att han känner sig rastlös här hemma. Han vill ju att vi ska vara i farten typ hela tiden (lik mig där antar jag). Men just nu vill jag bara försöka få ordning här hemma. Vilket inte är det lättaste näs man har två små som man samtidigt ska ta hand om. Hinner inte ens med hälften mot vad jag borde/vill göra om dagarna:/. Kan inte någon hitta på ett sätt att göra dygnen typ dubbelt så långa;).
Känner lite smått att jag stressar sönder mig själv. Det går bra så länge jag håller på med något, men så fort jag sätter mig ner för att ta det lite lugnt så känner jag stressen kommer smygande och alla måsten börjar snurra i skallen på mig. Usch tycker synd om mina barn just nu. Det är ju inte direkt så att Oliver blir mindre trotsig när han känner av sin mammas stress hela tiden. Vill ju bara kunna ägna all min tid åt dom, men just nu blir allt bara kaos.
Antar att hela den här flytten blev lite kaos. Jag som vill ha ordning och reda och tid för planering. Och nu blev det ju inte riktigt så. Utan nu blev det ju så att vi hade lagt husletandet lite på hyllan eftersom priset blev för högt. Sen drog sig toppbudaren ur och då började det lite om från början. Fick ju huset för mindre än vad vi hade lagt som vårat maxbud så det var ju verkligen toppen. Men känner nu att jag gärna hade velat haft lite mer tid för planering och sånt. Men samtidigt så är det skönt att vi hinner bo in oss här innan Oliver ska börja på sitt nya dagis, som också kommer att vara en stor förändring. Jag vet att det här kommer att bli toppen. Men just nu skulle jag bara vilja fly fältet för en dag eller två och bara umgås med min familj. Tyvärr så klara ju jag inte av att slappna av här hemma när jag ser alla måsten och eftersom vi inte har så mycket pengar just nu så kan vi inte åka iväg heller. Snacka om typiskt:/.
Aja får väl bita ihop till slutet av månaden. Har lovat lillasyster att vi ska bo där hemma då hon och hennes kille drar utomlands en vecka. Känns bra då ja vet att jag kan slappna av där hemma. Älskar verkligen det stället. Oliver kan springa hur han vill och Yoshi kan vara lös på tomten hela dagarna och leka med Kita.

Haha, snacka om att det här blev ett snurrigt inlägg, men så ser min vardag ut just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar