söndag 17 juli 2011

Duktiga lilla jag

Nu äntligen kom jag iväg på min första löprunda på säkert ett år. Gick över förväntan måste jag säga. Måste dock försöka äta upp sträckan så man vet hur fort man ska satsa på att det ska gå när jag har nått "målet".
Kanske är någon som vet förresten. Jag tog Rissingerundan. Alltså upp till Rissinge, tar av vid järnvägen och följer den tillbaka till samhället och sen hem.
Sprang iaf hela vägen där så länge det var grusat. När asfalten vid kom så promenerade jag resten. Målet blir väl att kunna springa hela på en lagom tid. Är ju inte bara för min skulle jag gör detta, utan för våran hund också. Fick nämligen näst intill dra honom sista biten. Är inte bara jag som har dålig kondis här inte;). Men som sagt så gäller ju målet även för hans del, haha undrar om han blir glad över det.
Nästa gång blir det dock att dra på dom gamla löpskorna istället för min nya Esey tones. Tror det kommer att ta lite tid innan jag vänjer mig vid dom. Har ju ganska känsliga fötter och för någon vecka sen fick jag även problem med nageltrång. Så typiskt ju, jag har ALDRIG haft problem med det förut:/. Men vid vanlig promenad funkar dom bra.

1 kommentar: