onsdag 24 november 2010

Oväder

Jag gillar när det snöar, men när det både snöar och TOK blåser så vet jag inte om jag gillar det lika mycket längre:/. H är ute och skottar för 3:e gången sen han kom hem från jobbet. Sen har han lovat att han ska skotta undan utanför garaget där jag har min bil imorgon innan han åker till jobbet. Han är ju bara så snäll min älskling:). Sen vet ju kan att det inte är det roligaste att ställa sig å skotta när man har en ganska ny vaken Oliver med sig, som sedan ska till dagis.
Såg att dom hade gått ut med klass 2 varning igen, så jag hoppas man lyckas ta sig till jobbet imorgon. Körde ju fast med bilen idag när jag skulle skjutsa upp Emil till Anna. Hmm inte bra med en ganska lätt och låg bil när man bor så här ute på landet, där dom inte alltid är så jätteduktiga på att ploga. Brukar vara en mardröm att ta sig till jobbet när man jobbar helg och det är sånt här väder. Så nu är jag otroligt glad över att jag tar helg redan imorgon, och slipper ut på vägarna om det fortsätter så här. Hoppas ju dock på att det ska bli bättre på fredag, då jag har ett ganska stort behov av att åka in till stan för lite shopping. Sen på kvällen är vi på jobbet hembjudna till Ylva på lite adventsmingel, och det vill man ju inte missa;).

Nu har jag iaf hängt upp nya gardiner i alla rum och några ljusstakar har även hunnit komma fram. Men nu ska jag försöka lugna ner mig lite. Har börjat få satans ont i ryggen och jag har ju ganska mycket tid i helgen för att dona här hemma också. Men det är svårt, för jag har alltid varit sån att jag vill ha ALLT gjort på en gång. Vilket inte fungerar så bra nu när man är gravid och har en vild tvååring här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar