måndag 1 november 2010

1a November

shit vad fort tiden går nu. Men lika bra är ju det, gillar verkligen inte den här tiden. Är så himla mörkt och grått ute och man vill bara gå i ide. Som tur är har vi hela november månad fullspäckad av roliga händelser:).

Så idag känner jag mig glad för att...
  • jag har klarat av att jobba helgen (fre-söndag, 30h) och dessutom har jag varit på kurs hela dagen idag. Men förhoppningsvis blir jag ledig på fredag ist. Nice med långledig helg:).
  • Oliver har äntligen blivit frisk efter förkylning, magsjuka och öroninflammation.
  • på lördag ska jag och Oliver åka på 50-års fest.
  • på söndag ska vi förmodligen träffa Anna & Alexander. Var på tok för längesen vi sågs nu.
  • jag är ledig imorgon och då ska jag och Oliver dona och fixa här hemma.
  • jag har både julskinka och julmust hemma, så imorgon blir det nog att grilljera skinkan;)
  • jag har världens underbaraste familj som jag älskar så otroligt mycket.

Tyvärr så har jag några punkter som inte känns så positiva. Som att Oliver just nu är inne i en liten trottstid och lyssnar inte på en för fem ören. Sen äter ungen typ ingenting, vilket leder till att han lätt blir grinig och otroligt mammig. När H var hemma med honom i helgen så hade han stått vid dörren och grinat och ropat efter mig. Usch, det gör verkligen ont i mammas hjärta:(. Hoppas verkligen den här perioden går över snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar