tisdag 8 mars 2011

Syskonvagn eller inte?

ja det är frågan.
Har nog mer eller mindre kommit fram till att vi måste försöka skaffa en syskonvagn iaf. Hade ju först tänkt att det skulle få räcka med en ståbräda till Oliver. Men ju mer jag tänker på det, desto mer vill jag ha en syskonvagn. Som i vår/sommar vill jag kunna ta promenader till mamma och jag känner mig väldigt tveksam om Oliver verkligen kommer att orka stå hela vägen dit och hem. Sen så tror jag ju inte att jag själv kommer ha orken att springa efter Oliver om han nu inte vill stå på brädan medan man ska ha koll på både vagnen och en hund. Nej så nu blir det barnvagnsjakt igen. Är ju dock lite kinkig när det gäller syskonvagn. Vill INTE ha en vagn som är på bredden. Vill ha en smidig vagn som jag lätt kan få med mig när jag vill åka iväg på något. Har kollat på Phil & Teds och Babbyjogger City Select. Just nu lutar det åt det första alternativet eftersom den kan jag nog hitta en begagnad. Vill nog inte köpa en ny eftersom jag inte vet hur länge jag kommer att använda den.
Men har ni några tips om syskonvagnar så får ni gärna lämna en kommentar:).

1 kommentar:

  1. Jag följer gärna med men har ingen barnvakt i morgon så måste vara hemma till 13.30 i sådana fall.
    Alexander var intresserad av ståbrädan idag så vi kommer ge det ett försök tror jag men lutar mot syskonvagn här med. Palla att ha en vrång unge som vägrar stå så får man bära samtidigt som man kör vagnen... Håller dock med Fredrik om att man inte vill lägga ut flera tusen på något som man kanske knappt använder. Min mamma berättade att de hade någon slags sits som man hakade på vagnen i likhet med ståbrädan fast högre upp. Undrar om man kan hitta något sådant?

    SvaraRadera