torsdag 17 mars 2011

Barnmorskan

idag har jag varit hos barnmorskan. Blev inget prov för koll om vattkoppor, men ska ta det nästa gång ist. Som jag trodde hade mitt järnvärde sjunkit ordentligt, låg på 110 och förra gången låg det på 138. Så det är inte så konstigt att man har känt sig trött och orkeslös på senaste tiden. Sen har det nog inte hjälpt att jag har varit förkyld i över en vecka nu. Ska iaf börja med järntabletter nu.
Resten av proverna såg bra ut och än så länge har jag gått upp nio kilo sen inskrivningen, så det är ju inte så farligt. Är ju dock en bit kvar så vi får väl se vad det stannar på. Sen vet jag ju också att jag hade ökat i vikt redan innan inskrivningen, så jag kan nog lätt plussa på några kilon tyvärr:/. Men jag hoppas det kommer att fungera med amningen så man får lite hjälp på traven när det gäller gravid kilona;).
Å vet ni vad? Pyret hade REDAN fixerat sig wow:). Nu börjar det ju faktiskt närma sig, hihi. Vet att det ändå är en bit kvar, men det känns skoj att det faktiskt går framåt. När jag gick med Oliver så fixerade sig han nog sig i v38, om jag inte minns fel.
Blev en snabbis in på ica efter också. och vad ser man där? jo att dom har börjat sålt PÅSKMUST. Så det var ju bara givet att en flaska fick följa med hem:).
Nu blir det nog soffmys resten av kvällen och en tidig sänggång på det. Imorgon har vi fullt upp hela dagen:)

2 kommentarer:

  1. Då var det inte så konstigt att du tycker att magen sitter lågt ;) Skönt att veta att bebisen ligger nedåt och förmodligen inte vänder på sig igen :)
    Ville bm att du skulle väga dig? Jag tycker et är märkligt att jag bara fått väga mig på inskrivningen. Inte för att jag tycker att man ska fokusera på vikten men borde de inte hålla koll på om man ökar onormalt mycket?

    Ringde FK igår angående mina inlämnade papper som jag skickade för en månad sedan. För det första var ärendet klart utan att de hört av sig i princip. Jag behöver komplettera ansökan. Kan de inte bara ringa och säga det direkt? Sen kläcker kvinnan ur sig att jag började jobba på mitt nuvarande jobb den 16:e augusti och har BF 3/4. Om jag hade börjat tio dagar tidigare så hade de beviljat högre SGI direkt. Att hon sitter och säger det till mig?! J***a paragrafryttare. Inte verkar min tillsvidaretjänst ha någon betydelse heller vilket jag inte förstår. Om jag väljer att jobba i april också och sen skickar in en ansökan har jag ju rätt till ökat SGI enligt deras system. Eller om barnet kommer i mitten av april istället så uppfyller jag ju anställningskrav om 240 dagar.
    Nu spelar det ingen roll för jag har varit anställd tidigare så det ska räcka. Saknas ju dessutom bara tio dagar. Blir bara sjukt irriterad på att de inte kan bevilja direkt. Drar ju ut på tiden bara.

    SvaraRadera
  2. spännande då är de snart på gång :) va roligt. Alex had eockså fixerat sig fast i vecka 36. åh då trodde jag han skulle komma men icke. han kom på bf istället :D haha.. men de är mysigt de me de små. kram

    SvaraRadera