onsdag 2 mars 2011

Mitt i veckan

idag har det varit en riktigt bra dag. Har hunnit med en hel del då Oliver har varit på förskolan. Både röjt i garderober, tagit fram bebiskläderna, röjt i skrubben i hallen, fick H att gå igenom sina saker och sen lägga dom där dom ska var istället för att bara lägga tillbaka dom i skrubben. Så med andra ord är jag väldigt nöjd med dagen, har kunnat pricka av en del på min lista nu;).
Är för den delen inte alls några problem med att lämna Oliver på förskolan längre, nu är det istället problem vid hämtningen:/. Blir en riktig kamp innan man har tagit sig därifrån. Men idag så sa ena fröken att han kanske kunde ha tur att se en traktor på hemvägen. Tyvärr tog Oliver det som att han skulle få åka traktor och blev istället helt förstörd när vi väl skulle gå in hemma. Som tur var så ringde Olivers farmor precis när vi kom hem och vi blev dit bjudna på middag:). oliver blev genast jätteglad över att han fick klä på sig igen. Sen hjälpte det nog en del att farmor sa att hon hade köpt en present till Oliver, vilket han tjatade om HELA ditvägen, haha. När vi väl kom dit fick han sin present som var en par kalsonger med Blixten på, mycket poppis kan jag lova. Han har redan hunnit provat dom här hemma och så sprang han runt och sa "Ojje lika pappa nu" sötnosen.
Nu badar han med H och verkar ha jättekul som vanligt.
jag ska också ta mig ett bad ikväll, så man orkar med en heldag i stan med min fina tjejer imorgon:)

1 kommentar:

  1. ja vet man blir så hemskt trött!! ja menar man blir ju trött även om man inte är gravid. å när man är å har magen på d. fy farao. ja får ju tom värk för att han är så jobbig. får ju inte anstränga mig alls.

    nej idag va mannen hemma. tur det. han kämpar ju med theo. å han är ändå större å starkare än mig å inte gravid. men när man väl är ute så är han ju en solstråle. så ja förstår inte varför dessa protester å gå ut. fy farao va skönt med sommarn då man bara har ett par skor :P

    SvaraRadera