måndag 13 december 2010

Inte alltid okej

Idag fick jag för första gången riktigt ONT. Det var när jag satt mig i bilen på väg från jobbet och jag kände att det högg till i ryggen. Och satan så ont det gjorde och ondare gjorde det ju längre jag satt. jag hämtade först upp Cillan som stod vid busshållplatsen och sen åkte vi för att hämta upp mamma. Där hemma var jag tvungen att ta två alvedon och ville helst bara lägga mig ner. Men eftersom vi skulle på lussetåg så var det bara att bita ihop. Som tur var började alvedonen att verka ca 45 min efter jag tog den så då kunde jag iaf koppla bort det och njuta av vår duktiga lilla kille.
Hoppas verkligen det var en en gångföreteelse, för annars kommer det att bli tungt att fortsätta jobba tills det är dags att gå på havandeskapspenning. Har ju känt på sista tiden att jag blir väldigt trött och får lite ont när jag har jobbat mycket. Men nu jobbade jag ju inte ens en heldag:/. Hmm undrar hur man kommer att må efter helgen då jag jobbar 30h/ 3 dagar.

Sen vill jag verkligen be om ursäkt till dom runt omkring mig. Har verkligen inte varit på humör för att umgås eller träffa folk i huvudtaget. Helst har jag bara velat krypa i säng och stannat där till i vår. Sen har jag varit dålig på att svara på mess och samtal till mobilen. Tyvärr så är min mobil störd just nu och det kan ta flera timmar, i värsta fall något dygn innan jag får meddelandet och då känner jag ofta att det känns sent att svara. Eller så ska jag svara senare, som jag sen glömmer.
Så tråkigt men sant, så känner jag mig väldigt sliten just nu. Funderar starkt på att prata med BM på onsdag om man kanske kan sjukskriva sig några procent. För just nu orkar jag inte med annat än jobbet. Inte kul när man har en två åring hemma som vill ha all mammas uppmärksamhet.

1 kommentar:

  1. Usch, inte kul att ha ont! Hoppas det blir bättre eller att du får godkänt att gå ner i tid. Det är jobbigt när man känner att orken tryter och sen att ha ont på det :(
    Ibland behöver man perioder då man gräver ner sig lite och får vara för sig själv!
    Jag känner själv att det blev så mycket bättre när jag inte längre har heltid. Syns ju på lönen men i november månad jobbade jag kanske 96% vilket är många % under vad jag har jobbat. I December blir det runt 75% bara så länge ingen säger upp sig. Det ligger tyvärr en uppsägning till i luften men förhoppningsvis dröjer det till januari iaf...

    SvaraRadera