måndag 4 maj 2009

Måndag

Ja då har två veckors ledighet för sambon rusat iväg. Men vi ska inte klaga, han jobbar fm + helg den här veckan sen blir han ledig i två veckor till;). För våran del så kommer den här plustiden väldigt lägligt, vi har nämligen tusen saker att fixa här hemma.

Idag får det bli en lugn dag för våran del. Lite synd att det regnar, va lite sugen på att gå en promenad. Men det kanske spricker upp lite senare.
Sen så har jag ju ganska mycket som jag skulle behöva göra här hemma egentligen, men har varken ork eller lust.
Nu har jag även ringt skatteverket och frågat om småhus skatten. Det stod liksom inget på våra deklarationer om det men fick då förklarat att det blir dom förra ägarna som betalar eftersom det var dom som ägde huset den 1/1-08 (vi flyttade in i februari) så med andra ord slipper vi betala för HELA förra året JIPPI. Men nästa år får vi glatt betala.

Nu ska jag nog sätta mig å kolla lite sidor med bil barnstolar. Vi hade tänkt att köpa det när man får pengarna tillbaka på skatten, det kostar ju som sagt en liten slant.
Någon som har något bra förslag på bil barnstol? Ni får gärna komma med för & nackdelar med dom olika märkena. Känns lite smått som en djungel ute bland dom prylarna faktiskt. Just nu har vi en brio och tycker att den har varit jättebra.

Nej nu vaknar lillprinsen så nu ska vi leka;)

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att veckor och helger ska gå så otroligt fort så fort någon är ledig. Men när ingen är ledig då går det ju sakta. typiskt de kan vara.. Tänk om helgen kunde vara lite längre..?! :)

    http://www.britax.se/hiway08.htm vi har denna bilbarnstol åt alexander :) den är jätte bra..
    man kan vara upp till 3 år i den Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars Oliver! :( Hoppas den där envisa förkylningen vill försvinna snart. Gnället kanske är tanden? Jag börjar undra om Alexanders framtänder ska titta fram nu. Han låter inte mig känna där plus att jag sett ngt vitt men han blir ju så arg så har svårt att se om det verkligen är tänderna.
    Visst kan vi skjuta på fikat. Regnar det som idag lär det ändå inte bli ngt. Verkar bli många på Uppsalafikat denna gång förresten.

    Hittade du på ngn bra stol när du tittade? Vi kommer nog köpa Akta Gracos Cosmic Comfort S. Tar upp till 25kg och är från ca 5 mån till 5 eller 6 år. Verkar bra och säker med.

    kramar

    SvaraRadera
  3. Jag är bra sugen på att åka men just nu känns det jobbigt med allergin här. Kliande ögon och rinnande näsa :( Ska nog sno av Fredriks ögondroppar.
    Får se hur det känns i morgon. Kanske är bättre för er del med i morgon :) Hoppas ni får en bra natt!

    kramar

    SvaraRadera