lördag 9 maj 2009

Heldag i Uppsala

Igår var vi in till Uppsala med Anna & Alexander. Vi skulle träffa några ur mamma gruppen å ta en picknick i statsparken. Vi åkte in lite tidigare för Anna behövde shoppa lite åt Alexander å jag passade på att plocka ut vårat halvårs paket från Libero på Lindex. Tycker det faktiskt var en hel del bra saker man fick;).
Efter en heldel shopping gick vi och köpte en varsin sallad och gick sen för att möta dom andra. Riktigt mysigt var det, tur med vädret hade vi också. Var riktigt kul att träffa alla, vissa har man ju inte sett efter dom små kom.
Innan vi åkte hem gick vi också in på HM, jag var tvungen att hitta en solhatt till Oliver. Dom var väldigt billiga där inne så det blev två, haha. En vanlig solhatt som man kan knyta under hakan och en keps med skydd i nacken, dom blir perfekt till varma sommardagar. Sen köpte jag även en kortärmad pyjamas åt Oliver, var liksom tvungen det var ju Tiger på den;).
På hemvägen stannade vi och handlade på Willys, blev en heldel där ute också. Helt otroligt att vi fick in allt i bilen alltså:). Vi hade ju liksom två vagnar med oss också.

När vi kom hem så slängde jag i mig lite mat och packade upp alla varor. Sen åkte vi hem till Eva & Cillan. Hade två kassar med kläder som dom skulle få. Tog även med mig en melon och en annanas som vi kunde mumsa på, satans gott var det iaf.

Idag är det tänkt att jag ska tvätta eftersom det skulle vara fint väder.(Hänger ju min tvätt ute) Men när jag vaknade så regnade det ju:/. Börjar iof sig spricka upp nu så jag ska nog stoppa i en maskin iaf.
Är ju marknad här i Gimo i helgen så man får väl gå förbi där och kika lite också. Men det får bli lite senare.

Å sen såg jag att Ida har fått sin vagn STULEN. F*n så arg jag blir. Att folk inte ska ha tillräckligt med vett i skallen så dom fattar att man inte ska ta det som inte tillhör dom, suck. Så ni som bor häromkring kan ju hålla utkik efter en grön Emmaljunga. Det här hände igår på förmiddagen så är det någon som har sett något så är det nog uppskattat om ni hör av er.

1 kommentar:

  1. tyvärr är det så att man måste ta in allt i dagens samhälle i huset eller lägenheten

    SvaraRadera