onsdag 12 oktober 2011

Succe

Badet var verkligen uppskattat av William. Inte för att han plaskade så mycket. Han låg mest på rygg i vattnet och mös. Och som alltid lekte med sina fötter;).
Idag körde jag på med smakis igen. Provade för ett tag sen, men har haft uppehåll då jag varken har haft ork, lust eller tid. Vill att det ska vara något roligt för oss båda därför ansåg jag att det var lika bra att skjuta på det ett tag. Sen känner jag ingen stress. Vill ju ändå helamma tills han blir 6 månader. Men som sagt så körde vi på idag. Och lite oväntat så slukade han allt utan några problem. Då tänkte jag att jag kanske kunde prova med gröten också (hade köpt hem 4 månaders) bara för att se hur det gick. Provade först bara en matsked, som även den gick ner utan problem. Så då fick han lite till och fick nog i honom en halv portion:). Riktigt lyckat med andra ord. Varför jag gav honom så pass mycket gröt för att vara första gången var för att jag vill kolla om han kanske står sig bättre på det under natten. Han vaknar ju som sagt på tok för många gånger om natten för att äta. Och då är jag ändå van med att han brukar vilja äta 2-4 gånger/natt. Så jag tänker inte ens säga hur många gånger jag har varit upp dom senaste nätterna:/. Börjar känna mig lagom sliten. Vilket märks på mitt humör och mitt tålamod, det är inte det bästa just nu kan jag säga. Och inte blir det lättare när den äldre sonen också har börjat krångla om nätterna. Det blir mycket skrik och gråt och självklart är det bara mamma som duger. Hmm, fortsätter det så här kommer jag att vara gråhårig innan trettio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar