måndag 3 oktober 2011

Bara ÄLSKAR vc

behöver nog inte gå in så specifikt hur det gick där idag. Men efter 1h väntetid (då hade jag bokat tid) fick jag äntligen komma in. Läkaren kollade inte så mycket på ögat, men konstaterade att det var väldigt infekterat så jag fick en antibiotika salva utskriven. Lagom irriterad skulle jag gå därifrån och då ber hon om ursäkt för missförståndet. Hon hade nämligen "missat" mig. Hmm, satt ju för fasiken precis utanför dörren, SUCK.
Gick iaf raka vägen till apoteket och självklart fanns den inte hemma utan dom skulle få in den tidigt imorgon bitti. Aja, bara att åka hem då. Väl hemma ringer det nästan på en gång. Då är det från apoteket och nu visste dom inte om dom skulle få in salvan imorgon heller. Men dom hade ringt till Alunda där det fanns en tub kvar som dom kunde lägga undan om jag kom och hämta den idag. Sa då att jag inte hade så jätte mycket till val, så det var bara att packa in barn och be sambon köra mig till Alunda.
Så nu hoppas jag verkligen den här salvan ska hjälpa. Har faktiskt känts lite bättre idag. Nu är det bara att hålla tummarna för att man får lite fler timmars sömn i natt än nätterna som har varit.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hoppas du blir bättre i ögat nu. Stackare!
    Jo, vi var på gympan men jag hade fått för mig att det skulle vara typ hinderbana, men det var gruppledd gympa där barnen o vi skulle göra efter ledarna. Saga gillade det men jag tror att hon skulle tycka det var ännu roligare med hinderbana, springa klättra hoppa...
    Ha´de

    SvaraRadera
  2. Hoppas ögat mår bättre nu och att du fått sova!

    kramar

    SvaraRadera