lördag 28 maj 2011

Kaos

kan inte bli annat när man har en 2.5 åring som har blivit extremt trotsig, gah blir galen snart. Vet att det säkert har lite med avundsjuka och uppmärksamhet att göra också, men det gör det inte lättare för det. Känner just nu att jag bara skulle behöva en paus. Bara ta hunden och gå ut på en LÅNG promenad. Men det lär inte hända på ett tag framöver:/. Minstingen har nämligen börjat få ont i magen om kvällarna stackarn. Så nu är det bara att försöka bita ihop och hoppas på att man får sova skapligt inatt.

Dagens bästa var nog i alla fall när H pratade med William som då låg i mitt knä och fyrar av världens smile för att sen skicka iväg en kastspya rakt mot sin pappa. H fick lite i ansiktet men som tur var inget i munnen. Hahaha, fy satan så jag garvade. Sitter fortfarande och ler över detta.
Jupp, den sanna glädjen är helt klart skadeglädje;).

1 kommentar:

  1. Hihi, jag hade också garvat :P

    Vi har också en skrikperiod om kvällarna. För Gabriels del verkar det vara en blandning av allt möjligt. Trött, knorrig i magen, hungrig vilket gör att han har svårt att komma till ro. Han skriker till och med i bilen men vagnen verkar fungera bra. Jobbigt nog har det ju regnat senaste dagarna just under skrikperioden :(
    Trotset känner jag också igen. Häromdagen satt Alexander och slet i mitt hår medan jag ammade. Kunde inte få bort honom och det gjorde så satans ont. Vid sådana tillfällen har man lust att bara lämna allt och gå ut en stund för sig själv.

    Hoppas ryggen känns bättre!

    massa kramar!

    SvaraRadera