torsdag 5 maj 2011

Egentid

blir inte mycket av den varan just nu kan jag säga. Därav väldigt dålig update här på bloggen.
Men nu när båda pojkarna sover passar jag på:).
Dom senaste två dygnen har väl varit lite sådär. Mjölken har minst sagt runnit till och har just nu två stora vattenmeloner till bröst. Ajajaj säger jag bara. Å inte blir det bättre av att William vill äta HELA tiden, då även på nätterna. Igår natt körde han med amning ca 1 gång i timmer, gah trodde verkligen jag skulle bli galen. Hann ju precis somna när han vaknade och ville ha mat igen. Men så är det ju just nu innan det har ställt in sig. Och jag känner ändå att jag tar den här gången mycket bättre just för att jag vet att det går över inom en viss tid. Och just nu är det bara bra att han äter mycket eftersom han har blivit lite gul. Men ammar jag ofta så ska det inte vara någon fara. Hoppas även på att han har börjat vänt i vikt nu. På läkarbesöket igår hade han gått ner 160g sen förlossningen. Så på måndag ska vi väga igen, spännande, spännande:).
Oliver är jättesöt med sin lillebror och säger ofta att han tycker om "Jilliam". Men han har också stunder då han blir avundsjuk och extremt mammig och dom stunderna kommer ju så klart jämt när man sitter och ammar. Sen när jag väl har fått William att somna för en stund och tycker att bara jag och Oliver kan leka eller mysa så tycker han ju bara att jag ska gå och hämta William så han också får vara med, knasungen där.
Idag har jag faktiskt ägnat mig lite åt vårt så kallade hem. Vilket verkligen behövdes. Helt sjukt så fort det blir stökigt här hemma just nu.
Nej nu ska jag hänga tvätten innan mina små grabbar vaknar.

2 kommentarer:

  1. För mig rann mjölken till när Gabriel var 2 dygn och redan 2 dagar efter kändes det som att det var inställt på hans mängd. Hoppas det går fortare för dig med denna gång. G var också lite gul men så länge han vaknade och åt självmant kände jag mig nöjd. A var ju slö med och vaknade inte eller åt självmant.

    A blev avis i början när jag ammade. Vid ett tillfälle blev han jätteledsen och sa min mamma och F fick hålla bort honom :( det försvann ganska snabbt men däremot vet han att när jag ammar så är jag lite låst = bustime. A vill också ha G med när han inte är det. Supergulligt :)

    Jag hade lite smått panik första gången jag skulle vara själv med pojkarna. Det var när Gabriel var 2-3 dygn och det var enbart ngn timme. Det gick bättre än jag trott. Samma sak när F började jobba igen. Man vänjer sig dock rätt fort men det är ju tufft. Vi får ha mkt lekdejter sen så kan de stora roa varandra :)

    Jepp, fk som krånglar. Blir inte klok på det där snart!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hihi har en liten sak jag tror oliver kommer gilla här hemma :D hihi

    SvaraRadera