lördag 23 april 2011

Tur och retur

blev en tripp in till förlossningen idag. Dock fick vi ingen bebis med oss hem, eller jo men h*n ligger fortfarande kvar i magen;).
Var dels för mina otroligt svullna ben, men även för jag inte har känt pyret i magen lika mycket som jag brukar sen igår. Vi blev väl kvar där lite över tre timmar. Först kopplade dom upp mig på kurvan, som för övrigt såg jättebra ut. Där inne var det verkligen en livlig liten bebis. Fick även ta en snabbtitt på ultraljud för att kolla fostervatten och även det såg bra ut.
Dom kollade även om jag var öppen något och det var jag 2 cm:) och hade ca 1 cm kvar av livmodertappen. Vet att det kan ta sin lilla tid ändå, men nu känns det ändå som att det är något på G. Nu är det bara att vänta på att värkarna ska komma igång ordentligt:).
Fick för övrigt inget mot mina svullna och ömma ben. Hade en jätteknepig läkare som jag tyvärr inte riktigt förstod mig på. Jag frågade om man kunde få något bättre än alvedon så man kunde få sova lite, men svaret blev bara att man kanske kunde få citodon och mer fick jag inte reda på.
Men iaf, blir det ingen bebis nu under helgen så ska jag till BM på tisdag för en koll igen. Men nog hoppas jag att det kan komma en bebis innan dess:)

1 kommentar:

  1. Vad skönt att allt var som det skulle med bebisen. Hoppas det sätter igång nu så att du slipper ha så ont i benen sen. Jobbigt att du inte kunde hjälpa dig mer med svullnaden.
    Förstår att det känns skönt att veta att ngt har hänt även om det fortfarande kan ta tid att öppnas. Alexanders gissning att den kommer i helgen kanske inte var så dum förresten ;)

    Kramar

    SvaraRadera