onsdag 27 april 2011

Lite framåt

det gick bra hos barnmorska idag. Hade dock på tok för högt blodtryck när jag kom in 150/90 vilket inte alls är vanligt för mig. Så det var bara att lägga sig och vila i 20 minuter för att dom sen skulle kolla igen. Blev så eftersom urinprovet som jag lämnade inte var direkt toppen det heller. hon förklarade att det fanns en liten risk för havandeskapsförgiftning. Men eftersom jag inte har känt av något speciellt förutom att jag alltid är toktörstig, men aldrig kan kissa ordentligt så tyckte hon inte vi behövde åka in för att ta prover. Lite synd med tanke på vad hon sa senare:/.
Blev även undersökt och var nu öppen 3 cm, det fanns lite kvar av modertappen och det var väldigt mjukt så hon trodde det inte skulle dröja så länge innan det satt igång.
Då säger hon "ja det var ju synd att vi inte var inne på förlossningen, för då hade jag med all säkerhet kunnat "peta" igång det. Det ända jag tänkte var, men vad fan gör det då. Men då förklarade hon att hon inte vågade eftersom det gick så fort med Oliver och hon var orolig över att vi inte skulle hinna in. Då kände jag istället Skit samma om ungen kommer i bilen, bara h*n kommer ut. Men sen tänkte jag lite på sambon och kom ganska snabbt underfund med att det nog inte var en så bra idé iaf;).

3 kommentarer:

  1. Ååååå skönt att det är igång!!
    Men kära nån! Öppen 3 cm? Har du inte värkar och ont då?

    SvaraRadera
  2. Låter som att det är väldigt nära ändå :) Hoppas det redan satt igång eller gör det typ nu.
    Sa hon ingenting om att du är så svullen då? Det hör ju också ihop med havandeskapsförgiftning :S
    Så spännande att er bebis också är här snart :) Så nyfiken ju ;)

    Sötis-Oliver, hihi :)

    SvaraRadera
  3. Låter som de är nära nu =) hoppas de snart sätts igång nu så bebisen snart är här =) mys. kram

    SvaraRadera