tisdag 5 april 2011

Ont

har haft riktigt onda sammandragningar idag eller kanske är det förvärkar. Är lite osäker eftersom jag aldrig hade det med Oliver.
Var ju in till stan med Eva och Cillan idag och usch så ont jag hade på vägen in. Hade en sammandragning som höll i sig HELA resan. Hmm inte kul att vara den som körde då kan jag säga. var tvungen att stanna en gång och knäppa upp skärpet lite. Kändes dock bättre när vi kom in och jag fick röra på mig lite. Så det blev lite handling på IKEA, skönt att ha allt fixat inför bebisens ankomst:). Bebisen fick även ett nytt bäddsätt av sin farmor så det ligger nu i tvättmaskinen och imorgon ska jag bädda det i spjälsängen.
Och tror ni att jag har tagit det lugnt sen jag kom hem så tror ni fel;). Har bytt sängkläder, tvättat och röjt i köket där det såg ut som att bomben hade slagit ner. Ser tyvärr inte så trevligt ut där nu heller då sambon och sonen precis har bakat:/. Men inte tackar man nej till hemma gjorda kakor:).
Imorgon ska jag till barnmorskan och sen blir det väl att åka hem och dona lite. Ska kanske börja packa BB-väskan. Kan ju vara skönt att ha det gjort.
Nu ska jag böka ner mig i soffan och bara slappa. Blir nog att lägga fötterna högt också, för fy satan så mina fötter sväller:/. Kanske till och med ska tigga åt mig en fotmassage av sambon;).

1 kommentar:

  1. Kanske blir en tidig aprilbebis ändå :) Snart är den ju helt färdigbakad enligt det BF ni fick enligt RUL med ju :) Och ser man till ditt egeträknade så är det snart. Mys! Verkar ju som att du boar som bara den dessutom ;)

    Jag skäms nog mest för att jag inte skrek förra gången, haha. Var så lugn och sansad under krystandet förra gången men då hade jag ju riktigt bra bedövning också. Fattar egentligen inte varför det ska göra så ont. Man ska ju vilja föröka sig och det skulle ju underlätta om det inte gjorde ont...Det är i alla fall glömt nu. Tänkte direkt efter att det räcker med två men redan under natten direkt efter så kom jag fram till att det inte kan vara min sista bebis, haha.

    SvaraRadera