måndag 3 maj 2010

Mycket givande dag

kan ju säga att kursen som jag går är helt underbar. Har redan fått jättemycket svar på frågor som man hade och ändå är det tre dagar kvar.
Har även varit jättekul att träffa lite nya ansikten. Det var ju som sagt arbetsplatsombud från hela Kommunal Uppsala. Så det var allt från busschaufförer till undersköterskor och förskolelärare som jobbar inom kommunen.
Sen är det ju inte helt fel att vi blir bjudna på frukost, lunch och eftermiddagsfika(+ att man får ta så mycket frukt man vill där emellan). Inte helt fel att få äta på hotell bara så där mitt i veckan;).
För er som inte vet så är det en grundutbildning jag går eftersom jag är arbetsplatsombud på jobbet. Har ju varit det i över två år nu men när jag skulle ha gått utbildningen så var det ju dags för mig att gå på mammaledigheten och därför får jag å den nu ist. Inte mig emot;).

Nu ska jag försöka ta mig ett pass på crosstrainern. Har blivit lite fusk med träningen dom senaste dagarna:/.

3 kommentarer:

  1. Kul att åka iväg på kurs, alltid roligt när det händer något annat än bara jobb :-)

    Hoppas ni har en fin kväll, kramar!

    SvaraRadera
  2. hej, jag jobbar så här nästa vecka. men vi kan ju höra med de andra mammorna om va de tycker också? :)

    Måndag- ledig
    tis- 6.45-11-45.
    ons- 7.30-12.30
    torsdag 11.45-21.15.
    fredag- ska vi hämta valpen plus att jag ska klippa mig.

    kram

    SvaraRadera
  3. Har haft så dåligt med tid så jag har tyvärr inte hunnit :( Igår tänkte jag att jag skulle suttit på bussen och knåpat ihop något men jag somnade :S Om jag inte hinner snart så blir det efter min tenta för då behöver jag inte sitta på kvällarna och plugga mer *längtar*

    Men om du kör minst 2 pass på crosstrainern i veckan så länge så får du ju in bra träning för hela kroppen :) Jag vet ju inte hur många olika nivåer din har eller om det är en sådan med inbyggda program. I alla fall så brukar jag göra crosstrainern lite roligare med att jag ibland kör intervall där jag bara använder benen eller bara armarna. Bara armarna så är det bäst om det är tungt motstånd. Lite mer fokus på de olika musklerna och tuffare för kroppen i helhet :) Sen kör jag ganska ofta med att köra en viss tid på crosstrainern och lägga in styrkeövningar emellan. Oftast blir det fyra intervall med crosstrainern och tre superset med olika styrkeövningar :) Lite tips som kanske kan göra träningen med varierad :) Jag kör ju mycket med kroppstyngden vilket räcker bra för det går ju att göra övningarna tunga.
    Ska jobba med att hinna göra ett schema. Sen kan du ju tänka på att det kan vara bra att köra intensiva kortpass om tiden inte räcker till. Typ hoppa rep jätteintensivt i en kvart och det ger mycket. Hopprep är ju också något man kan variera mycket med att bara hoppa på olika sätt :)

    SvaraRadera