onsdag 3 februari 2010

Tiden bara rusar iväg

redan några dagar in på februari. Usch tiden år verkligen fort nu när man har börjat jobba :/. Jag som tyckte den gick fort innan också.
Men iaf så ska ni få en liten tillbakablick om vad som har hänt i den här vecka hittills.

Måndags, så var H hemma och vabbade med Oliver. Har hade varit sjuk under helgen och kunde nog egentligen ha gått på dagis men vi tyckte det var lika bra att ta en extradag hemma. Han fick även den andra sprutan för svininfluensan. Det hade gått bra, han blev lite ledsen när han fick sprutan men det gick över fort bara pappa tröstade lite. När jag kom hem från jobbet vid 16.20 var allt som vanligt. Han fick inte heller några biverkningar under kvällen.
Tisdag- då var det dags för dagis igen. H lämnade strax innan åtta och det hade gått mindre bra, plutt grät jättemycket:(. Tror inte han tycker om att bli lämnad tidigt då han inte har vaknat till ordentligt. Dessutom hade han ju slumrat till lite i bilen:S. Det kommer att bli bättre när vi har flyttat, då hinner han inte somna på vägen dit. Just nu sitter vi ju och åker emellan och det tar lite tid och då hinner han somna ibland.
När jag skulle hämta honom efter jobbet vid fyra så hade han lyckats ramla precis innan jag kom. Usch hörde hur han skrek långt innan jag kom fram till dörren:*(. Men så är det när man har en klätterapa till son. Han hade klättrat på tripptrapp stolen och ramlat handlöst bakåt. Fröken sa att han slog i huvudet ganska hårt så vi skulle hålla lite koll under kvällen. Satt säkert kvar där i en kvart för att han bara grät. Men elak som man är tycker ju jag att när dom grinar är en positiv reaktion. Den gången Oliver INTE börjar grina när han slår sig den gången kommer jag nog bli riktigt orolig.
Sen hade han inte ätit så bra till lunch, tyckte tydligen inte om det och hade bara suttit och spottat ut hihi.
Så ni kan ju gissa hur hungrig han var när vi kom hem. Först fick han en portion lasagne som vi hade i kylskåpet. Sen kunde jag göra iordning maten och när den var färdig åt han nästan en hel portion tillsammans med mig igen:). Snacka om att ta igen sig. Under resten av kvällen var han som vanligt. Så han klarade nog fallet ganska bra.
Onsdag- idag är jag ledig. Tyvärr så har vi en kurs som är obligatorisk på jobbet:/. Den är iof sig bara 45 minuter kl 10.15 ska jag vara där. Men det känns ändå lite onödigt att behöva åka dit för bara 45 min. Men så är det, alla var tvungna och gå på den så det är bara att gilla läget.
Idag är det ju ungmamma gruppen också. Jag sa ju att jag skulle komma dom onsdagar jag var ledig, tyvärr så såg jag ju sen att det bara var en av fem:/. Sen tycker jag fortfarande att det är en lite tokig tid, 12-14. Precis den tiden Oliver sover:/. Synd för det hade varit kul att träffa alla igen. Sen skulle det ju komma 3 nya också. Aja, vi får se hur det blir med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar