fredag 25 september 2009

Fredag

Usch den här dagen började verkligen uselt:/. När jag vaknade kollade jag ifall jag hade fått in min föräldrapenning, trodde ni det eller? Säger bara SUCK. Ja det var bara att sätta sig i telefon. När jag hade suttit i telefon kö 20 minuter så drar Oliver ur telefonjacket, å som följde dör telefonen. Gah, bara att börja om igen. Men den här gången tar jag alternativet att dom ringer upp när det är min tur. Lät perfekt eftersom Oliver skulle få sin frukost. När vi hade ätit frukost så lyckades han göra ner sig TOTALT, nu menar jag ordentligt. Självklart så ska dom ringa när jag håller på att byta på honom:/. Tur att dom provar ringa 3ggr;).
När jag väl fick prata med dom så frågade jag hur det blir med mina pengar den här månaden. Fick då reda på att dom inte ens hade kollat på min ansökan:(. Som tur va pratade jag med en alldeles underbar person så hon fixade det på en gång. Så nu kommer jag ha pengarna på kontot på tisdag. Som tur är har jag ju fått lite lön den här månaden så att jag klarar mig till dess:). Bättre att få dom på tisdag än att inte få några alls den här månaden.

Idag ska vi iväg till Thuns en sväng, ska bara vänta på att Alex slutar jobba. Får försöka snåla lite så man har pengar imorgon när man ska på bytardagarna;). Där kan man säkert fynda en heldel, hoppas på det iaf.

Nu ska jag ta å damsuga medans Oliver sover

Ikväll blir det hemmagjort pizza till middag, mums:)

4 kommentarer:

  1. Gaah!! Det där känner jag så väl igen!! Har varit strul med fk i tre månader i raken nu.. Senast jag ringde sa de att de missat min ansökan!! Jävla försäkrings (försenings) kassan!!
    Kanske syns på bytardagarna imorgon! :-)

    SvaraRadera
  2. Såg nu din kommentar :-) Vart är Furustugan o vilken av dagarna är det? Är intresserad av det också. ÄLSKAR second hand, man kan hitta riktigt fina saker o ja har typ en grabb i varje storlek ;-) Jag kommer nog inte in förrän imorgon kväll men ta mitt mobilnr så kan du ju messa mig?? 073-8346772
    Kram

    SvaraRadera
  3. Försäkringskassan är ju bra roliga. Så skönt att jag slipper handskas med dem. Tur att du fick prata med en trevlig person. Inte alltid det händer när man ringer dit.
    Vi åt också hemmajord pizza igår :) Gottigt!

    SvaraRadera
  4. Hihi, vi var också på thns igår. hitta du nått då? fanns mkt rea ju. så jag hitta en hel del. :)

    skönt att få dina pengar också. De behöver man verkligen när man är hemma. Man får ju inte mkt alls hemma. Kram

    SvaraRadera