torsdag 1 september 2011

Stora killen

Gick toppen bra att lämna Oliver på förskolan idag. Efter det gick jag och William vidare till babycafét. Var verkligen jättemysigt med massa kända ansikten , dels en gammal klasskompis till mig. Blev en hel del prat och update. Vägde även vår lilla skrutt, som jag för den delen kan säga inte är så liten längre;). Idag på sin 4 månaders dag väger William 8150 gram och var 67cm lång. Vår STORA lilla kille:). Vet att man inte ska jämföra men lite kul är det ju. Oliver vägde så mycket när han var mer än 8 månader:P.
Fick hämta upp Oliver tidigare än planerat med, han hade nämligen vägrat vila på dagis idag och hade blivit jätteledsen när det var dags för det efter lunchen, så då hämtade jag upp honom innan jag gick hem. Hoppas det går bättre imorgon.
På vägen hem mötte vi upp Malin & Jonathan sen gick vi hem och åt tacos och pratade massa strunt hela eftermiddagen medan pojkarna röjde järnet. Var en trött gosse som somnade här hemma strax efter sju:).
Har även fått lite goda nyheter idag. Eller snarare att dom var bra i en eländig situation. Känner i alla fall mig lite lättad. Denna väntad har inte varit rolig. Många tårar har det blivit och många fler kommer det att bli. Men samtidigt så måste man se framåt och även inse att livet ALDRIG kommer att bli rättvist.

Men nog om det. Nu blir det mys i soffan med sambon.

1 kommentar:

  1. Jämföra kan man alltid göra bara man inte gör ngt stort av det. Det är så fascinerande att barn och speciellt syskon kan vara så olika :)
    Synd att vi inte kunde vara med och leka. Båda min pojkar verkar dock ha dragit på sig sjuka de med så lika bra att hålla sig borta från andra så ingen smittas.

    Skönt med goda nyheter! Hoppas du vet att du kan prata med mig om du behöver! Jag vill inte tränga mig på för jag vet att det ibland kan vara skönt att ha ngn som vet att det är tufft men som ändå inte vet vad det gäller så att säga. En som man kanske kan tänka på annat med.

    Massa kramar!

    SvaraRadera