måndag 19 november 2012

Bra dag trotts allt

Började dagen med en rejäl sovmorgon, tack älskling det behövdes verkligen.
Sen var det bara att börja röja undan efter helgen. Kan ju säga att det ALLTID synd här hemma när det är jag som jobbar helg, gah. Men den här gången  har jag lite förståelse, båda ungarna är inne i varsin trotts period och vägrar lyssna på vad man säger och skriker helst näst intill hela dagarna. Fick förfrågan av min Cillan (H´s lillasyster) hur många gånger om dagen jag måste räkna till tio nu för tiden. Jag bara log och sa att hon var gullig som trodde att till tio räckte;). Men trotts att dom är små monster ibland så är dom mina små moster och jag kommer alltid att älska dom mer än något annat här på jorden.
Blev även bullbak medan jag höll på att röja undan. Har ju en glad pojke här hemma som fyller 4 år på onsdag. Och det ska självklart firas. Först blir det ett kalas på onsdag kväll tillsammans med H´s släkt och sen blir det ett till på lördag då min släkt kommer. Så har en del att göra fram tills dess, haha. Så har vi även bestämt oss för att åka in till stan på dagen på onsdag (både jag och sambon har tagit semester) och uppsöka leklandet. För att sen kunna köra en storhandling efter det.
Ja just det, fick hem brev om att jag är BEVILJAD havandeskapspenning nu:). Så nu är det bara sex arbetspass kvar. Just nu känns det verkligen SÅ skönt. Har seriöst aldrig varit så trött på jobbet som jag var nu i helgen. Men att i stort sätt aldrig vara hungrig och ha svårt att få i sig något  + att vara gravid och jobba 100% är inte direkt den perfekta kombinationen. Tycker verkligen det är så drygt att aldrig vara riktigt hungrig eller sugen på något och få tvinga i sig hela tiden bara för jag vet att jag måste för att orka. Ändå äter jag förmodligen på tok för lite eftersom jag är så satans trött hela tiden. Som idag har jag fått i mig några smörgåsar sen en våffla hos Eva och nu på kvällen har jag druckit te och så åt jag tre Riesen choklad kolor till. Men det kanske vänder snart.
Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan en sväng innan sängen kallar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar