tisdag 9 augusti 2011

Förlåt

hade totalt glömt att jag hade en liten frågestund. Dock blev det bara en fråga, har väl inte så många nyfikna läsare som jag trodde;).
Frågan:
Hej, jag tänkte fråga om du har någon erfarethet av att tappa hår efter förlossningen, själv har jag en flicka på 4 månader, och mitt hår rasar av, har typ inge hår vid hårfästet????

trevlig blogg :)
mvh jenni

Svar: Jag minns att jag hade väldiga problem med det efter jag fick Oliver och det pågick så länge som jag ammande, blev lite bättre när jag slutade helamma men det blev inte riktigt bra förrän jag slutade helt. Antar att det hade med hormonerna att göra.
Den här gången har jag faktiskt inte haft några som helst problem med det:). Hoppas du slutar tappa hår snart du med, vet hur jobbigt det var.

1 kommentar:

  1. Om ni ursäktar, jag vet varför!
    I normala fall tappar man 100 hårstrån per dag. Under graviditeten tappar man dock inget hår (det är därför många känner att de har så fint hår under grav) så efter tappar man allt hår man skulle ha tappat under 9 mån under mkt kortare tid. Det har alltså inte med amningen att göra, utan är en följd av graviditeten!

    SvaraRadera