torsdag 2 juli 2009

Varken tid eller lust.

Har haft två dagar ledigt nu. Å dom har vi spenderat ute mestadels. Vi har badat å legat på filten å myst i skuggan:). Igår var vi iväg å storhandlade också. Hittade världens sötaste filt+kudde till Oliver, Nalle Puh så klart;). Blir perfekt att ha med på semestern.
Har även hunnit med att göra mat till Oliver. Måste ju se till att det finns hemma nu när han är hemma med pappa:). Gjorde kyckling med ris som jag vet att han tycker om sen gjorde jag även fisk. Har gjort det en gång förut men då blev det inte så bra. Tycker faktiskt det är lite besvärligt att göra fisk. Har ni några bra tips så kom gärna med dom;).

Imorgon är det dags att jobba igen, 12-21. På lördag jobbar jag 7-16 å söndag delad tur 7-13 sen 16-21. En mastig helg med andra ord:/. Skönt att det inte ska bli jättevarmt i helgen. Är pest å pina att jobba när det är varmt ute. Det är ju tur att man har helt klockrena arbetskamrater. Skönt att veta att helgen kommer att gå fort;)

Nej nu väntar sängen kram

2 kommentarer:

  1. hejhej! Ett enkelt och gott recept jag lärde mig när ja va barnflicka var att ha en laxbit, häll på lite vittvin om du har det hemma och krydda med salt och citronpeppar. In i ungen i ca 20min. Koka potatis och servera en sås gjord på cream fraich blandat med massa italiensk salladskrydda. MUMS! Har du inte vitt vin så går de nog bra ändå. Men ett tips är ju att spara små slattar och göra iskuber av dem. lätt att använda sen! Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Jobbig helg för dig men tänk på de extra pengarna ;)
    Fisk tycker jag är besvärligt eftersom det är så trådigt. Höll på att mixa och mixa Alexanders fisk hur länge som helst men det blev ju ändå trådigt. Dock märktes det knappt när jag blandade med potatis och grönsaker och Alexander som brukar vara känslig för om det inte är slätt äter fisken glatt :) Är det konsistensen eller smaken eller annat som är det besvärligaste? Hoppas det går bra att jobba i helgen! Vore kul om vi kunde ta ngn promenad nästa vecka om du hinner och har lust och ork :)

    SvaraRadera