måndag 27 augusti 2012

Ny vecka

Måndag idag och jag känner på mig att det kommer att bli en riktigt bra vecka det här. Idag har vi kört på med inskolningen av lilleman som för övrigt går kanon. Självklart får Oliver vara på dagis han med medan lillebror är där. Lite nytt är det ju för han med eftersom han har bytt avdelning.
Imorgon blir det också inskolning och då ska han sova där, så då funderar jag starkt på att börja rensa ut ur alla dessa garderober vi har här hemma. Måste även kika igen vinterkläderna så man vet om något behövs inhandlas på bytardagarna som borde börja snart. Är ju ganska smidigt att vi har kvar allt efter Oliver så till William har vi det mesta redan.
Sen kanske man ska börja skriva handlingslista till när vi ska åka till Ullared i mitten av september:).
Japp, som sagt mycket som ska göras och nu när man har börjat jobba igen så finns det inte alls mycket till till sånt.
Var ju på RUL i förra veckan och allt såg jättebra ut. Blev dock flyttad 13 dagar vilket känns lite tungt. Inte pga av datumet, utan faktum att jag måste jobba i 2 veckor till innan jag får gå hem på havandeskapspenning. Så blir att jobba november ut, sen blir jag hemma två månade innan det är dags för nr 3 att komma. Får se om man orkar jobba heltid dom här 3 månaderna. Mest rädd är jag nog för att ryggen ska börjar krångla som den gjorde när jag väntade William, då kommer det här bli TUNGT. Men är bara att hoppas på det bästa. Fördelen med att jobba är ändå att tiden går fruktansvärt fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar