fredag 18 december 2009

Helt slut

shit vilken dag det har varit.
vid 9.30 åkte vi med Oliver till mamma eftersom han skulle vara där medans vi julhandlade. Direkt därifrån begedde vi oss mot storstaden. Mötte upp syrran på EM för att kolla en soffa, drog även till Chilli en sväng. Tror vi vet vilken soffa vi ska köpa nu;).
Efter det vat det Gränby centrum som stog på schemat. Fy satan så mycket folk det var där. Just då kändes det väldigt skönt att inte ha med Oliver, han hade lessnat på engång.
Hittade två till julklappar, så nu har vi bara två kvar, hihi.
När vi var färdiga där åkte vi till MAX och köpte med oss mat som vi åt hemma hos min mormor. Vi skulle nämligen hämta julklapparna som ska ut till mamma så hon skapp ta dom på bussen när hon ska komma.
Satt där och pratade ett tag, myspys.
När vi sen skulle åka hem märkte jag att ABS lampan började lysa efter ett tag, jag provade bromsa och det fungerade, hmm skumt. Kom då på att ingenting annat fungerade varken fläkt eller stereo:/. Bestämde då att jag skulle köra in på en parkering för att kolla, å vad händer då jo bilen DÖR. Kul när man var inne i stan å allt. (Vi var hit om dom fyra mackarna vid gamla E4an. Som tur var hann jag köra in på en ficka som man kör över på andra sidan). Ja där stod vi, suck. Ringde till min käre bror som jobbar i stan och frågade om han kunde komma och hjälpa oss. Fick ju liksom inte igång bil...
Snäll som han är skulle han bara byta om och komma på en gång. När vi hade suttit där ett tag så provade vi och starta en gång till och då fungerade det. Jippi, nu kunde vi komma undan från vägen och ställa oss på parkeringen ist. Matte kom sen och kollade på bilen men hittade inga fel. Tycker att det var grymt skumt för allt fungerade som vanligt då igen. Vi åkte iaf hem utan några problem. Men Henke ska åka och kolla den på tisdag, känns tryggast.
Han pratade med sin kompis som jobbar på stället där vi servar den och han kunde inte heller fatta vad det var som hade hänt och då sa han att det bara var att komma förbi så skulle han kolla igenom den.

Nu på kvällen har vi även hunnit med att kolla en film som vi hyrde. Baksmällan blev det, den var faktiskt riktigt rolig. Lite trög ibland, men helt klart värd att se:). Till det blev det självklart pepparkakor och glögg.
Nu är jag så pass trött så jag seriöst funderar på att gå och lägga mig. Är ju en dag imorogn också;).

1 kommentar:

  1. Oj va jobbigt med bilen, tur att ni ska kolla upp den så fort som möjligt. annars kan de bli jobbigt. kosntigt att den löss så där bara..skumt. och tokigt de kan bli..

    Skönt att ni snart är färdiga med julklapparna. vi är det nu. vi var på gränby på kvällen. tänk så lugnt de va då.. knappt några folk =) såå skönt.. kram

    SvaraRadera