torsdag 31 januari 2013

Städdag

fick det bli här hemma idag.
Fick nämligen magsjuka med oss hem igår. Fick redan igår när jag hämtade ungarna på dagis att det hade börjat gå magsjuka på en annan avdelning där. Bestämde då att barnen troligtvis skulle få vara hemma idag så vi inte skulle få hem skiten. To late. Redan igår efter maten vart William dålig i magen och senare på kvällen kräktes han, SUCK. Behöver jag säga hur mycket jag HATAR magsjuka. Som tur är vart det en lugn natt även om man låg på helspänn hela tiden och bara väntade på att det skulle komma mer. Så idag är det tvätt och städdag som gäller här hemma. Har röjt undan det mesta redan och ska snart ge mig på att våttorka golven. Men först ska jag dra fram "spriten" och sprita av dom mest utsatta ytorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar