lördag 19 januari 2013

Lite häftigt

kom just på att inom typ tre veckor så kommer vi att vara trebarnsföräldrar:). Sambon har som sagt precis fyllt 28 (fyllde igår) och jag själv är 26 år. Haha, hade nog inte ens kunna tänkt tanken då vi fick Oliver för lite över 4 år sedan.
Så hur är det annars här hemma? Kan ju inte säga att jag är så där superduktig på det här med bloggning längre. Men det kanske kommer tillbaka;).
Har haft en väldigt tuff period här hemma då båda barnen har sovit extremt dåligt en längre tid. Dock verkar det ha vänt en smula nu och vi får oftast sova i alla fall några timmar själva i vår säng och ibland även hela nätter. Oliver har börjat sova hela nätter i sin säng även om han vaknar minst en gång per natt så behöver jag bara gå in och stoppa om honom för att han sen sak somna om. William är det väl lite värre med, men hoppas på att det bara är en period.
Senaste veckan har jag haft sammandragningar i stort sätt hela tiden. Märks att det börjar närma sig nu. Vet att det kan ta tid ändå med tanke på att dom inte gör ont än, men känns ändå skönt att veta att snart är det dags;).
Lite jobbigt är det dock då jag sover som en kratta eftersom jag hela tiden känner att jag måste känna efter om det är på G eller inte. Som sagt kan ju gå förbannat fort denna gång. Dom brukar säga det med nr 3 att antingen går det ÄNNU fortare än vad det gjort tidigare eller så tar det LÅNG tid. Vet inte riktigt hur jag vill ha det när det kommer till den punkten. Visst får det gärna ta lite längre tid så jag kanske har chans att hänga med och till och med komma ihåg lite av själva förlossningen istället för att det som det har gjort tidigare har gått så fort och jag har haft så förbannat ont så jag har varit helt borta av smärta. Förra gången tror jag dock att lustgasen hjälpte till en del, hehe (bra grejer det där). Men som sagt så ska det bli spännande att se hur det blir. För att inte prata om hur nyfiken jag är på liten där inne:).
Nej nu sover ÄNTLIGEN båda barnen så nu ska jag mysa ner mig i soffan med sambon innan sängen kallar.

1 kommentar:

  1. Måste gratulera här också:) antar att de gick väldigt fort med tanke på att du bloggade så sent igår kväll och nu är ni 3 barns föräldrar. Tänk va livet ändras fort de du skrev att ni inom loppet av tre veckor skulle vara är ni nu mågra timmar efter. Stort grattis till er !!! :)

    SvaraRadera