tisdag 6 mars 2012

Pank och en jäkla huvudvärk

Dagen började riktigt bra iaf. Lämnade den stora på förskolan och sen drog resten av familjen till Östhammar för storhandling och köp av nya sommardäck. Så nu är jag i princip pank, men det känns ändå toppen att vi fick en superbra deal på däcken och att kyl och frys är påfyllt.
Har även varit på långpromenad med Madde och hundarna. Blev tyvärr inte så långt som vi planerade då jag slog på världens vurpa uppe vid dammen. Skulle gå över en isfläck och benen bara for undan, hann inte ta emot mig så slog i bakhuvudet så isen sprack. Trodde även mitt huvud hade gjort det där ett tag, satan så ont det gjorde. Så vi gick med betydligt saktare tempo hemåt. Det känns mycket bättre nu, men satan vilken bula jag har fått:/. Hmm, varför skulle jag gå över den där isfläcken för liksom. Hade varit typ 15 extra steg om jag hade gått runt. Aja, är huvudet dumt så får kroppen lida säger man ju. I detta fall fick mitt huvud lida mest.

För övrigt så är nätterna mer eller mindre kaos IGEN. Oliver fick av någon anledning sova i VÅRAN säng natten till idag. (Kan verkligen inte förstå varför med tanke på att vi ÄNTLIGEN har fått honom att sova i sin säng, men orkade tyvärr inte ta den diskussionen.) Och eftersom jag inte kan sova där då eftersom jag brukar ta över William på natten för jag inte orkar springa upp och ner hela tiden så fick jag lägga mig i Olivers säng. Inte det bekvämaste kan jag säga. Kändes verkligen tungt efter att ha jobbat kväll igår och jag fick ju feber igen när jag åkte hem också. Misstänker att det var en mild mjölkstockning av det andra bröstet då jag hade ont i det stor del av dagen igår och även inatt.
Så nu hoppas jag verkligen på att jag ska få sova LITE bättre inatt. Det är tungt när det nästan jämt är jag som tar barnen på natten och sen är det ALLTID jag som går upp med dom på morgonen. Vilket är allt mellan 5.00-6.30.  
Ska bli ganska skönt att jobba i helgen för då får jag sova ett tag där på dagarna, så nice;).

1 kommentar:

  1. nämen stackars dig, hur går de med huvudet nu? Hoppas du mår bra och att du inte slog dig. de är så ruskigt halt ute på visa ställen, har märkt de här hemma med. inte lätt, men snart är snön och isen borta hoppas jag :D nu är de ju vår ju!!! Underbart =D

    Näää aldrig kul med att köpa däck, är så fruktansvärt dyra ju, men de behövs ju verkligen också. men vet hur dumenar, de syns i plånboken om man säger så.

    nu borde vi ses snart allihopa :D är just nu förkylda. men sen så får vi träffas :D kramar

    SvaraRadera