torsdag 28 mars 2013

Tidig morgon

Var uppe innan 5.30 idag. Har ju blivit lite bortskämd med att ungarna sover till 7 ungefär. Men eftersom det blir ljust ute tidigare nu så vaknar dom också tidigare. Som tur var kom jag i säng i tid igår (somnade redan20.30) så känner mig inte allt för trött idag. Nu snart ska vi börja klä på oss och traska iväg till dagis. Oliver har tjatat om att få ta cykeln så får väl gå lite tidigare så man vet att vi hinner om vi får ta någon omväg. Sen blir det som vanligt babycafé för mig och Molly och en långpromenad efter det innan det är dags att hämta busarna på dagis igen. Känner att jag behöver komma igång med promenaderna ordentligt nu. Har verkligen ledsnat på att se ut som jag gör nu. Har även börjat försöka tänka på vad jag äter, eller jag har bestämt mig för att inte fika eller äta gotta VARJE dag. Men är nog en ganska typisk småbarnsförälder då jag inte riktigt hinner med ordentlig mat och då blir sugen på annat istället. Det bästa är ju helt klart att äta ordentligt med mat så man slipper sötsuget. Sen får man väl hoppas på att sömnen blir bättre snart. Som tur är får man ju lite extra energi av det fina vädret som har varit dom senaste dagarna.
Nej nu ska det borstas tänder och kläs på en massa barn;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar