måndag 23 januari 2012

effektiv dag

började dagen med att tvätta och dona lite med William och Oliver. H fick sovmorgon (som vanligt). Men när vi väl hade fått upp honom och barnen hade fått i sig lite lunch så gick vi ut allihopa och gick iväg till en backe så Oliver fick åka bob. Haha, den ungen ÄLSKAR verkligen att vara ute och ofta önskar jag att jag hade mer ork så man orkade vara ute flera gånger om dagen. Men när man har två små som inte är så samarbetsvilliga så gråter man nästan blod innan man har kommit utanför ytterdörren:/. Ne men så allvarligt är det väl inte jämt, men ibland så.
Sen när vi kom hem fick Oliver sätta sig och kolla på film och jag drog till Alunda för att gå på banken eftersom jag behövde fixa min bankdosa som våra fina barn hade kommit åt och lyckts låsa. Passade även på att handla. Är så mycket roligare att handla där mot här i Gimo. Sen blev det en sväng in på ica här hemma med för att hämta ut ett paket från HM. Även där kom en hyfsat stor beställning  av sommarkläder till smågrabbarna. Har insett att  jag har handlat en hel del nu och får nog lugna ner mig ett tag nu;). Men det är ju SÅ roligt att shoppa, speciellt år barnen:). Vi väntar ju ett till paket från England här i veckan och självklart fick Oliver MASSOR där med. Men jag får väl skylla på att han faktiskt behövde lite nytt i sin garderob.
Har även tvättat i ordning allt i nästa storlek för William (86) och OJ vad vi hade kläder i den storleken. Hade även en massa sommarkläder vilket jag inte trodde vi hade. Så det var ju tur att jag kollade det innan jag handlade på tok för mycket nytt till William i sommar. Där märker man att Oliver alltid har varit betydligt mindre än William. Han var ändå över 1,5 år när han hade dom kläderna i storlek 86. Är lite häftigt hur olika barn kan vara när dom samtidigt är så otroligt lika varandra.
Nu ska vi göra i ordning maten. Idag blir det lyx med lax, mums. Älskar verkligen lax. Är en hel sida färsk lax, så då kan jag passa på att göra lite William vänligt med:).

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att ni vill komma och prova body pump :-) man anmäler sig till simhallen på 867 60. Om det är ett klippkort från simhallen här i Gimo så är det ok att använda det. Hoppas vi ses! Kram

    SvaraRadera