tisdag 10 januari 2012

Dagens äventyr

Hade sen tidigare bestämt med Malin att vi skulle in till stan idag och kika. Och eftersom hon var ledig och hade Jonathan hemma  så bestämde jag mig för att jag tar med mig Oliver och fixade barnvakt till William. Kände att Oliver behöver lite egentid då det inte har blivit så mycket av det sen lillebror kom till oss. Men så pratade jag med Malin igår och då hade Jonathan fortfarande feber så vi ställde in det. Men så fick jag mess i morse där dom undrade om vi fortfarande var sugna på att åka då han hade varit feberfri hela kvällen och natten. Och självklart gjorde vi det:). Oliver blev helt överlycklig när han fick höra att Jonathan var på väg till oss. Och att vi sen skulle ka på äventyr var ju bara SÅ roligt. (Även fast det blev en liten gråt attack redan på väg in till stan då dom tyckte att vi kunde åka och hämta Alexander med, haha sötnosar).
Blev lunch inne på Max (där Olivers första utbrott kom) och sen drog vi ut till Boländerna och fixade lite ärenden, dels så böt jag mina korgar till nya hatthyllan som hade blivit fel. Sen köpte jag en spegel som vi ska ha i hallen också. Kommer att bli så fint:). Efter det drog vi till Gränby för fortsatt shopping. Vi hittade nog både det vi ville ha + lite till;). Självklart blev det även en fika (perfekt att kunna muta pojkarna med när dom började ledsna, haha).     

Här är lite av dagens shoppingfynd:). Hittade thigts/leggins till mig för typ 20:-st sen var det ta 2 betala för 1 på det, så rafsade åt mig sex par på en gång. Hittade även en sporttopp för 25:- hihi jag bara ÄLSKAR fynd;). Men tycker det ändå är bra konstigt, för hade jag inte hittat dom på fynd så hade jag ju inte köpt dom, även fast jag egentligen behöver dom. Fattar inte varför man ska vara så fruktansvärt snål mot sig själv som småbarnsförälder. För så tänker jag ALDRIG när det gäller kläder till barnen. Där får det kosta om det är så att dom behöver något. Visst är det kul att fynda till dom med, men finns det inte på rean så köper jag ju det ändå. Men misstänker att jag inte är själv med just dom här tankarna;).

Nu ska jag ha en lugn och skön em/kväll med mina två fina söner. (Sambon jobbar ju em). Ska bli kul och se om mina två busar håller med mig på den punkten.
Ps. tack för idag Malin & Jonathan, hoppas vi ses snart igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar