torsdag 12 november 2009

Torsdag

Igår var vi på ungmamma gruppen här i gimo. Vi blev bjudna på lunch där. Lax potatis och sallat, det var verkligen SÅ gott:). Älskar lax, så där hade men bra tur;). Det var lika mysigt som vanligt och vi satt kvar 30 min efter det slutade. Sen tog jag, Malin och Sabina en promenad till Köpmannen där det blev lite fönstershoppning:). Finns så mycket fint där så det kan nog bli en eller två till presenter till våran lilla skrutt, haha.

Idag hade jag tänkt att vi skulle gå på öf, men dessvärre var jag så trött när jag vaknade så vi skippade det. Blev en ordentlig städ här hemma ist och det behövdes verkligen.
Har även varit till Östhammar en sväng. Cillan skulle hämta sitt leg och sen skulle hon, Henke och Danne vaccinera sig. Vi skippade Oliver idag eftresom det inte var riktigt bestämt än m dom små skulle göra det lr inte. Så när jag kommer hem å sätter mig vid datorn å kollar aftonbladet så ser jag att dom har bestämt sig nu. Barn från 6 månader ska få vaccinera sig. Så nu är det bara att vänta på att det blir fler vaccinationstider.
Så svar Ja, vi kommer att vaccinera Oliver. Eller ja, det vi känner nu iaf. Dels för att han ska börja på dagis nu i Januari och då ökar risken för att han blir smittad. Men vi kommer nog att vänta ett tag till å se om dom kommer fram till några fler biverkningar.
Tycker ärligt att det här är ganska svårt. Självklart vill jag inte att Oliver ska få några biverkningar av sprutan men samtidigt så vill jag verkligen INTE att han ska åka på influensan. Dom säder ju att det kan drabba dom små så hårt:/. Aja, det tåls att fundera lite till på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar