måndag 27 februari 2012

Mjölkstockning och feberyra

Usch viket dygn jag har bakom mig. Kände igår kväll att jag började få mjölkstockning och vid tio kom febern. Vid tolv tror jag det var var jag tvungen att ställa mig i duschen. Trodde seriöst att jag skulle frysa ihjäl där ett tag. Hackade tänder så jag trodde att dom skulle gå sönder där ett tag. Har verkligen sovit tok dåligt  hela natten. Har vaknat flera gånger själv sen har jag även varit uppe och tröstat gråtande barn. Mindre kula att H jobbar förmiddag dessutom. Det har inte varit det lättaste med en grinig och mammig 10 månaders bebis och en trotsig tre åring när man har haft feber och sprängande huvudvärk. Har varit nära på att tuppa av flera gånger under dagen. Har varit skönast att bara ligga ner men varje gång jag har varit tvungen att resa på mig så har allt börjat snurra. Det har gått med väldigt långt tempo hela dagen med andra ord, vilket inte har varit uppskattat av våran äldre son som valde att skrika när han tyckte jag var för seg, gah.
Var rena räddningen när sambon kom hem strax efter två och fixade maten och jag kunde gå och lägga mig och sova några timmar. Nu känner jag mig betydligt bättre och alvedonen börjar faktiskt hjälpa lite. Men galet  ont har jag i bröstet fortfarande och känner fortfarande av febern lite.
Sambon har precis köpt glass av glassbilen så nu ska jag mumsa i mig en isglass. Är typ det ända jag har fått i mig idag och lite fruktsoppa och vatten förstås. Allt annat har kommit upp lika fort, urk.
Men hoppas det släpper snart, har inte tid med det här nu.

3 kommentarer:

  1. Men stackars dig Maria!!
    Mjölkstockning som är så fruktansvärt!!
    Bara hoppas att febern släpper och att du stimulerar bröstet ordentligt,fy jag hade det två gånger i början med Emanuel. Nu ammar jag inte längre och det är sååå skönt att slippa det tycker jag. Bekvämt när det funkar och ett rent helvete när det trasslar.
    Stor kram och njut av massa glass,det är du värd efter en sån där dag! Kram Carolin

    SvaraRadera
  2. nej stackars dig, vet verkligen hur de känns att få mjölkstockning. gör såå fruktansvärt ont så man kan börja gråta. hoppas de snart är bra. kramar

    SvaraRadera
  3. Fy :( Hoppas du snart mår bättre!
    Jag hade mjölkstockning med Eddie o det enda som hjälper är att pumpa lr låt dem äta + "massage"... fastän det gör ont!
    Lycka till! Kramar

    SvaraRadera