onsdag 22 februari 2012

bra natt och lekdag på det

För er som inte vet så har våra barn sen alltid sovit dåligt om nätterna och just därför har det blivit så att dom har sovit hos oss i våran säng. Kan väl säga att det blev en ond cirkel det där. Jag orkade inte gå mellan vårat och Olivers rum varje gång han vaknade, medan jag samtidigt sov tok dåligt med dom i vår säng. Så för några veckor sen fick jag nog, eller egentligen månader sen. Men jag tog mig i kragen för lite över en vecka sen. Flyttade då in William i Olivers rum, så nu delar dom och Oliver fick helt enkelt börja sova i SIN säng. Det har inte varit det lättaste kan jag lova, har varit nära på att ge upp flera gånger. Men så nu inatt fick jag sova hela 4,5h i STRÄCK, kände mig helt utvilad när William vaknade första gången vid 3.30 och jag ammande honom. Sen efter bara någon timme vaknade Oliver och jag la mig med honom i hans säng och vi sov vidare till SJU, hur coolt är inte det;).
En av anledningarna till att det har varit så jobbigt är ju att båda barnen har totalt vägrat att någon annan än jag kommer till dom på kvällen, natten och morgonen. Hade ju annars varit smidigt om jag hade kunnat koncentrera mig på William och H hade tagit Oliver. Men så tyckte inte våra små. Utan båda har gallskrikit till jag har kommit. Det här är ju även på morgonen när Oliver har vaknat, så en sovmorgon kan man ju bara drömma om:/. Så ni kanske förstår att det har varit en TRÖTT mamma här hemma den senaste veckan.
Men nu håller jag alla tummar och tår för att det faktiskt håller på att vända och att våra barn börjar sova bättre om nätterna.

Idag har vi haft fina Sandra & Sara här på besök när lillasyster Ida har varit på inskolning. Mycket trevligt var det så vi ska ta en till date imorgon. Då ska vi åka upp till badet en sväng med:).
Nu ska jag snart packa in barnen i bilen och dra till Malin. Vi har ju en sån otroligt tur och blir bjudna på middag där idag när H jobbar em. Skönt att slippa äta själv. Och nu när oliver har lekt hela dagen så är det nog bara att ta med pyjamas och byta om där innan vi åker hem så somnar han nog i bilen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar