måndag 13 juni 2011

Mycket som händer

känner mig helt snurrig i huvudet just nu. Försöker hålla ca tusen bollar i luften och vi får se hur det kommer att sluta;).

Men som vanligt kör jag på med en måndagslista från Jennyn för att komma ihåg allt som är positivt just nu.
Idag känner jag mig glad för att...
  • Ny soffa är fixad. Vi var tvungna att sälja våran soffa och skaffa ny eftersom våran gamla inte hade passat in i nya vardagsrummet. snacka om att man har haft ångest över att vi inte får med oss våran fina och sköna soffa. Men nu har vi äntligen hittat en som faller oss i smaken och kommer att passa in i vårt nya hem. Ringde idag och bokade upp en för att vi så fort vi får tillträde ska kunna hämta upp den:).
  • vi har haft riktigt sommarväder förra veckan.
  • Oliver har bara två veckor kvar på dagis innan sommarlov:).
  • vi har fått en plats i Gimo till Oliver till hösten. Det har nog varit det jobbigaste med flytten. Att behöva ta iväg Oliver från sitt fina dagis och sina vänner. Men efter många funderingar fram och tillbaka så insåg vi att det nog blir bästa att byta dagis på en gång. Hoppas verkligen detta inte är något vi kommer att få ångra. Men som sagt så är Oliver så pass framåt och har lätt att få nya kontakter så det ska nog gå bra.
    Håller tummarna för att han ska hitta en/flera nya "bästisar" som han kan leka och hitta på sattyg med;).
  • imorgon ska jag på läkarbesöket med William. Ska bli kul att se hur stor han har blivit.
  • vi ska även till banken imorgon för att förbereda alla papper inför den sista då vi ska skriva på det sista. Sen är huset VÅRAT:).
  • det går sakta men säkert framåt med Olivers blöjavvänjning. Tyvärr så har jag inte mycket ork över just nu, så ofta när olyckorna är framme så är det mitt fel som då har glömt att påminna om att gå på toaletten.
  • jasmin busken som vi har på tomten har börjat slagit ut, vilket gör att det doftar underbart ute på tomten just nu.
  • jag har världens finaste barn.

1 kommentar:

  1. Det är mycket på gång nu ja :) Så spännande med allt ju. Fick ni plats på Rubinen? Tror Oliver kommer ha lätt för att hitta nya vänner :) Han är så framåt.

    kramar

    SvaraRadera