onsdag 29 juni 2011

Ger snart upp

var inte den bästa dagen att börja flytta på känner jag nu:/. Eller det kände jag redan igår när man såg att det skulle vara tok varmt idag. Inte kul att packa och bära kartonger och allt annat i denna hetta. Men samtidigt vill man ju passa på när vi kan få hjälp. Är ju lite småkrångligt eftersom varken jag eller H har dragkrok på våra bilar och H´s bil dessutom inte får köras innan han skaffar nya däck, suck. Men idag fick vi hjälp av Kubben så vi hyrde släp på OK och fick iväg några lass iaf.
Imorgon ska jag försöka åka till huset jag med och torka ur köksskåpen så jag kan börja packa in allt. Måste även putsa fönsterna och hänga upp gardinerna i helgen.
Kan ju säga att det är inte det lättaste att få något gjort när man har två små som man dessutom ska ta hand om. Så istället har det blivit så att H har fått gjort det mesta medan jag tar hand om Oliver och William. Känns lite segt ibland, för jag vill också hjälpa till. Men samtidigt vet jag att det går fortare om H får göra det mesta själv. Han får dessutom hjälp av sin bror och tror även Fredrik var över där idag och hjälpte till med rivningen av tapeter.
Men som sagt så längtar jag tills vi har flyttat för just nu känner jag mig som en ensamstående förälder emellanåt. Men nu är det bara att bita ihop. Snart har vi flyttat och då har vi mycket mer tid för att umgås allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar