onsdag 15 juni 2011

Mini lördag

nu har vi ätit mellis, rån med smör och äpple. Som vanligt var det en fight att få med Oliver från dagis. Han verkar tycka att han är där på tok för lite och att jag kan börja jobba igen så han får vara där längre dagar;). Men så blir det icke, för nu har jag över ett år av mammaledighet framför mig och jag ska försöka NJUTA av den tiden. För som det ser ut nu kommer jag inte att få vara hemma så här länge något mer:(. Känns verkligen sorgligt när man ser det så, älskar ju att vara hemma med min pojkar. Men jag antar att man tar tillvara på sin lediga tid bättre då.
Själv har jag haft en riktig vilodag här hemma. Till och med min ögon har fått vila från linserna för en gångs skull. Har haft mina gamla och trasiga glasögon idag. (Ena bågen är borta efter att vår äldsta lilla prins har lekt med dom) men idag kände jag att dom fick duga på denna slitna mamma:). Å vad gör det, är ingen annan än sambon förutom mina barn som har sett mig idag. Dock så har linserna åkt på igen i alla fall. För senare ska vi dra ner till Alunda för att hämta upp lillasyster som har varit och jobbat. Sen följer vi med henne hem och äter mat där.

1 kommentar:

  1. Hihi, härligt att han gillar dagis så mycket ju :) Idag när jag kom och hämtade Alexander så hörde jag honomglatt skrika redan när jag kom innanför dörren "Min mamma kommer!"
    Förstår att det känns sorgligt att inte vara hemma så länge någon mer gång men vem vet, saker och ting kan förändras ;)
    Jag är iaf säker på att jag vill ha ett barn till. Fast man är ju två om beslutet.

    På fredag låter kanon. Och tacoslunch låter mumma :)

    kramar

    SvaraRadera